شناسهٔ خبر: 35995631 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اخبار اربعین ۹۸| اعزام دانشجویان گلستان به پیاده‌روی اربعین

مسئول بسیج دانشجویی گلستان با اشاره به تشکیل ستاد اربعین دانشگاهیان و اعزام دانشجویان، گفت: تسهیل در اعزام دانشجویان به پیاده‌روی اربعین، افزایش کمیت و کیفیت اعزام‌ها و نقش‌آفرینی موثر دانشجویان در اداره امور از نقش‌های ستاد اربعین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، جواد فرامرزی عصر امروز در حاشیه اعزام دانشجویان استان در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت بسیار زیاد حرکت جهانی اربعین اظهارداشت: پیاده‌روی اربعین در امتداد واقعه جانسوز عاشورای حسینی ، رویداد مهم نهفته در دل تاریخ بود که امروز با زدوده شدن غبار غربت از چهره‌اش، تبدیل به بزرگ‌ترین و موثرترین اجتماع انسانی در طول تاریخ بشریت شده است.

دبیر ستاد اربعین دانشگاهیان استان گلستان افزود: جمعیت حاضر در مراسم معنوی پیاده روی اربعین پس از سقوط رژیم بعث صدام در عراق و در طول 14 سال گذشته، روند رشد بسیار چشمگیری داشته است که حضور زائران با ادیان، مذاهب و ملیت‌های مختلف از سراسر دنیا، آن‌را به پرجمعیت‌ترین اجتماع جهانی تبدیل کرده است.

 مسئول بسیج دانشجویی استان گلستان گفت: مطالعه تاریخ اسلام نشان می‌دهد که سنت ارزشمند پیاده‌روی اربعین، سابقه‌ای دیرینه در طول تاریخ دارد و با فراز و نشیب‌های زیادی در زمان حکومت‌های گوناگون در سرزمین عراق همراه بوده و از جهانی شدن آن به عنوان یکی از نشانه‌های ظهور یاد می‌شود.

فرامرزی افزود: در شهریور ماه 98 و برای نخستین بار در چند سال اخیر، ستاد اربعین دانشگاهیان استان گلستان به پیشنهاد مسئول دفتر استانی نهاد مقام معظم رهبری و با محوریت دبیرخانه شورای فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه های استان تشکیل شد . ریاست این ستاد بر عهده آقای نجفی‌نژاد نماینده وزیر علوم در استان و رئیس دانشگاه منابع طبیعی و علوم کشاورزی گرگان و دبیری ستاد برعهده بسیج دانشجویی استان بود .

دبیر ستاد اربعین دانشگاهیان گلستان با اشاره به تشکیل ستاد اربعین در هر یک از دانشگاه های استان پس از ابلاغ دستورالعمل وزارت علوم به استان‌ها، گفت: مهم‌ترین نقش ستاد اربعین دانشگاهیان گلستان عبارت است از ترویج گفتمان اربعین در دانشگاه ها ، ایجاد تسهیل در اعزام دانشجویان به پیاده‌روی اربعین ، افزایش کمیّت و کیفیت اعزام‌ها، کمک در تربیت دینی عمیق، ایجاد بستر نقش آفرینی موثر دانشجویان و جوانان در انجام و اداره امور این قبیل اعزام‌هاست.

فرامرزی با تشکر از همه رؤسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان ، افزود: ستاد اربعین دانشگاهیان گلستان، نمونه کاملی از همدلی و همکاری در جامعه دانشگاهی استان بود که ایجاد نظم و ساز و کار مشخص برای اعزام‌ها، جلب توجه ویژه به مساله اربعین در محیط‌های دانشگاهی، رشد تعداد دانشجویان اعزامی به اربعین از دانشگاه‌های مختلف استان، از نتایج ارزشمند تشکیل این ستادهای استانی و دانشگاهی است.

مسئول بسیج دانشجویی استان گلستان با اشاره به نقش عمیق تربیتی زیارت اربعین در جوانان و دانشجویان گفت: امیدواریم با تداوم فعالیت اثر گذار ستاد اربعین دانشگاهیان استان در سالهای بعد و حمایت دستگاه‌ها و مسئولان استانی از این ستاد، شاهد افزایش تعداد و کیفیت اعزام دانشجویان به این برنامه اثرگذار فرهنگی معنوی و تربیت نسل جوان بر اساس سند گام دوم انقلاب باشیم.

انتهای پیام/ش

نظر شما