شناسهٔ خبر: 35994395 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

اختصاصی نصر/

کاروان جهانگردان آلمانی جاده ابریشم در تبریز / از ایران نترسید...

نصر: جمعی از جهانگردانی آلمانی که قصد سفر و عبور از جاده ابریشم دارند امروز در تبریز اتراق کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر، این کاروان که قرار است طی 24 هفته از کشورهای اروپایی به سمت روسیه، مغلستان ، چین ، تاجیکستان، ایران و گرجستان  عبور کنند هم اکنون در تبریز به سر می برند.

این کاروان سفر خود را از مسکو آغاز  کرده و پس از سیبری به دریاچه بایکال ، از مغلستان به پکن و در ادامه با گذر از کوهستانی ضلع شمالی هیمالیا به جاده ابریشم  رسیده اند همچنین سفر جاده ابریشم خود را از سمرقند آغاز و پس از بخارا؛ عشق آباد وارد ایران شده اند که پس از سفر به برخی شهرهای کشور قرار است از تبریز به سمت باتومی در گرجستان حرکت کنند.

از ایران نترسید...

با نگاهی به سایت اطلاع رسانی این کاروان با جمله ای مواجه می شویم که مجریان آنها نوشته اند " از ایران نترسید... ایران کشوری مهمان نواز ، با معماری ، تمدن و فرهنگ عالی و مناظر دیدنی است."

در توضیح سفر این کاروان به ایران آمده است:

" مسیر سفر به  ایران را از شهر زیارتی مشهد آغاز با گذر از کویر شن و سنگ به کرمان یزد می رسد ، توقفی کوتاه در خلیج زیبای فارس برای لذت بردن از غروب هیرت آور در کنار این دریا، سپس  به سمت اصفهان مشهور با بناهایی از سلسه صوفیان ، تهران مقصد بعدی شهر پایتخت و کلانشهر بزرگ با شیوه زندگی ترکیبی از مدرن و سنتی ، مسیر در امتداد دریای خزر ادامه پیدا می کند و به اردبیل و تبریز می رسد و سپس به قفقاز سفر خواهیم کرد."

انتهای پیام/

نظر شما