شناسهٔ خبر: 35992515 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همایش یکجانبه‌گرایی و حقوق بین‌الملل در دانشگاه علامه‌طباطبایی برگزار می‌شود

تهران - ایرنا - همایش بین‌المللی «یکجانبه‌گرایی و حقوق بین‌الملل» ۲۹ مهرماه با حضور وزیر امور خارجه کشورمان در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش،  همایش بین‌المللی «یکجانبه‌گرایی و حقوق بین‌الملل» ۲۹ مهر ماه ۹۸  با حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشور و شخصیت‌های علمی و اجرایی داخلی و بین المللی در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می‌شود.

یکجانبه گرایی و حقوق بین الملل محیط زیست،  یکجانبه گرایی و حقوق بین الملل بشر،  یکجانبه گرایی و صلح و امنیت بین المللی،  یکجانبه گرایی و سازمان های بین المللی،  یکجانبه گرایی و حل و فصل اختلافات بین المللی و  آثار اقدامات یکجانبه آمریکا بر حقوق بین الملل از جمله محورهای اعلام شده در این همایش است.

 مسئولیت‌ بین‌المللی دولت‌ها درهمراهی با موارد نقض حقوق بین الملل،   تعهد به عدم شناسایی آثار اقدامات یکجانبه آمریکا در نظام بین الملل و  آثار فراسرزمینی تحریم های یکجانبه نیز محورهای اصلی این همایش عنوان شده است.

همایش بین‌المللی «یکجانبه‌گرایی و حقوق بین‌الملل» به بررسی ابعاد مختلف موضوع یک جانبه گرایی در مسائل مختلف بین‌المللی، با مشارکت و کمک جامعه فرهیخته و فعال حقوقدانان بین‌المللی کشور و سفرای کشورهای روسیه، چین، آلمان و اتریش می پردازد.

علاقمندان مقالات خود را تا نیمه شهریورماه سال جاری به زبان های فارسی، انگلیسی، عربی و فرانسه به نشانی الکترونیکی uil@atu.ac.ir  ارسال کرده اند.

نظر شما