شناسهٔ خبر: 35991278 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عناوین ۲۵ مهر مطبوعات شیراز در یک نگاه

شیراز- ایرنا- هشت روزنامه چاپ شیراز پنجشنبه ۲۵ مهرماه با بازتاب ویژه سخنان رئیس‌جمهوری در آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها روی دکه رفتند.

صاحب‌خبر -

روزنامه‌ خبرجنوب این عبارت از قول حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در صفحه نخست برجسته کرد:‌ "نمی‌توانیم که ۴۰ سال با هم دعوا کنیم؛‌ در مسائل استراتژیک اگر به نتیجه نرسیدیم باید همه‌پرسی کنیم".
این روزنامه همچنین عنوان "داغ آسمان دوباره تازه شد"  را در صفحه نخست درج کرد و نوشت:‌ "۱۵ نفر از مدیران و کارشناسان ارشد سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت هواپیمایی آسمان پای میز محاکمه".

روزنامه نیم‌نگاه نیز این عبارت را از قول رئیس‌جمهوری به عنوان تیتر یک شماره روز پنجشنبه برگزید:  "حریم خصوصی مردم باید کاملا محفوظ بماند".
این روزنامه همچنین از قول استاندار فارس نوید بهره‌برداری از تصفیه‌خانه شماره ۲ شیراز تا پایان آبانماه را به مخاطبان اعلام کرد.

روزنامه طلوع نیز این عبارت را به عنوان تیتر اول انتخاب کرد:‌ "روحانی:‌ اگر در مسائل استراتژیک به نتیجه نرسیدیم، همه‌پرسی کنیم".
این روزنامه همچنین این عبارت‌ها از قول رئیس‌جمهوری را برجسته کرد:‌ پیشرفت و آینده کشور در سایه تقابل با دنیاست یا تعامل؟ این مساله استراتژیک است، ۴۱ سال است به جواب این سؤال نرسیده‌ایم....
تحلیلگر روزنامه طلوع همچنین تحلیلی بر این سخنان نگاشته است که در آن آمده است:‌  راهبرد و استراتژی کشور، فقط و فقط تعامل با دنیاست،‌ نه تقابل. چرا که تقابل، پایانش نابودی است، حتی اگر آن کشور ابرقدرت مطلق باشد.

روزنامه عصرمردم نیز تیتر یک و سرمقاله روز پنجشنبه خود را به  تحلیل سخنان رئیس‌جمهوری اختصاص داد.
این روزنامه از قول روحانی نوشت:‌ اگر در مسائل استراتژیک به نتیجه نرسیدیم،‌ همه‌پرسی کنیم.
اسماعیل عسلی سردبیر این روزنامه نیز در سرمقاله‌ای با عنوان "پاسخی عقلانی به یک پرسش"، تحلیلی در این زمینه نگاشته است.

روزنامه سبحان نیز این عبارت از رئیس‌جمهوری برجسته کرد:‌ دانشگاه‌های ما باید به دانشگاه‌های مهارت محور تبدیل شوند.
این روزنامه همچنین این عنوان را برای تیتر اول برگزید:‌ "قیمت‌ها در بازارچه‌های میوه و تره‌بار تراز می‌شود".
روزنامه سبحان از قول رئیس سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز نوشت:‌ ترازوهای بازارچه‌های میوه و تره‌بار به یک سیستم متمرکز متصل ‌می‌شوند.

"امام‌جمعه شیراز: هنرمندی مهندسان ایرانی قابل تمجید است"،  پایان تاخیر در ساخت تصفیه‌خانه شیراز و "سوگواره هنر و حماسه برگزار شد" نیز عناوین اصلی روزنامه شیرازنوین بودند.

روزنامه تماشا نیز "تدوین سند سلامت روان در فارس" را به عنوان تیتر نخست برگزید و در سایر عناوین به اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز اربعین در شیراز و "استاندار فارس:‌ یکی از پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه‌های کشور در شیراز به بهره‌برداری می‌رسد" پرداخت.

روزنامه افسانه چاپ شیراز نیز این تیتر را برای صفحه اول شماره پنجشنبه خود برگزید:‌ "بازار بدون مشتری لوازم خانگی".
این روزنامه  در گزارش خود افزود:‌۲۰ تا ۳۰ مغازه لوازم خانگی در سال ۹۸ تعطیل شدند؛‌ رکود در بازار باعث شده تا مغازه‌داران به ناچار محصولات خود را با قیمتی ارزان‌تر روانه بازار کنند.

نظر شما