شناسهٔ خبر: 35987691 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اندیشمند مسیحی در گفتگوی اختصاصی با شبستان:

همایش بزرگ پیاده روی اربعین وصف ناشدنی است/واژه خستگی در این مسیر رنگ می بازد

آنتوان بارا با بیان اینکه صحنه هایی در پیاده روی اربعین وجود دارد که نه می شود آن را توصیف کرد و نه راحت از کنار آن گذشت، گفت: همه در فهم شکل گیری این سیل خروشان جمعیت و پذیرایی آن عاجز هستند.

صاحب‌خبر -

پروفسور « آنتوان بارا »، اندیشمند مسیحی سوری الاصل ساکن کشور کویت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بندرعباس با اشاره به داشتن تجربه یک دوره شرکت در همایش پیاده روری اربعین، اظهار کرد: پیاده روی را از نجف آغاز کردیم و پس از سه روز به کربلا رسیدیم.

 

وی افزود: ما در این سه روز پیاده روی خواب و خوراک اصلا برایمان مهم نبود، بلکه به هدفمان که بالاتر از این مسائل بود فکر می کردیم.

 

این اندیشمند، محقق، نویسنده و ژونالیست مسیحی که هم اکنون 77 سال سن دارد، عنوان کرد: در 72 سالگی در همایش پیاده روی بزرگ اربعین شرکت کردم و خیلی ها از من می پرسیدند که با این سن و سال خسته نشدی. در صورتی که خستگی در این مسیر معنا ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه آینده همایش اربعین روشن و مشخص است، بیان کرد: شاهدیم که هرساله بر شمار زائران اربعین افزوده می شود.

 

آنتوان بارا گفت: همایش بزرگ و بی بدیل پیاده روی اربعین همه ساله زائرانی از سنین مختلف از کشورهای مختلف پنج قاره جهان بسوی خود فرا می خواند.

 

وی با ذکر این نکته که همه در فهم شکل گیری این سیل خروشان جمعیت و چگونگی پذیرایی آن عاجز هستند، خاطرنشان کرد: خبرنگار شبکه فرانسوی در معرفی این جریان اعلام می کرد که این پیاده روی و پذیرایی مثل بوفه و سفره ای است که از بصره تا کربلا امتداد دارد.

 

عضو انجمن نویسندگان کشورهای عربی، سردبیر شبکه الحوادث و دبیر داخلی روزنامه الدیار کشور کویت تصریح کرد: صحنه هایی در پیاده روی اربعین وجود دارد که نه می شود آن را توصیف کرد و نه راحت از کنار آن گذشت.

 

وی افزود: شخصی که دو زانویش قطع شده اما خود را کشان کشان روی زمین به سمت کربلا می کشد و یا آن جوانی که مادرش را در سبدی گذاشته و بر دوش می کشد، همه این ها را تنها در پیاده روی اربعین می توان یافت.

 

آنتوان بار گفت: هربار که به یاد صحنه های کربلا می افتم چه زمانی که در حال تحقیق برای نوشتن کتاب برای اهل بیت(ع) و چه در سخنرانی ها بی اختیار برای مظلومیت امام حسین(ع) گریه می کنم.

 

وی اذعان کرد: مگر می شود زمانی که ماجرای پرتاب تیر سه شعبه توسط حرمله به سمت گلوی علی اصغر(ع) می شنیده می شود، گریه امان انسان را نگیرد.

 

این اندیشمند مسیحی عنوان کرد: شعری در قالب قصیده بنام « آیات اربعین » در آستان مقدس امام حسین(ع) سرودم با این مضمون که ای یزید که روزی به دنبال از بین بردن امام حسین(ع) و محو کردن نام آن حضرت بودی، نیستی که امروز ببینی که چه سیل خروشان جمعیتی بسوی کربلا روانه است.

 

وی نوشتن برای اهل بیت(ع) را از افتخارات مهم زندگی خود دانست و ییان کرد: کتاب های زیادی نوشته ام اما به هیچ کدامشان جز « حسین در اندیشه مسیحیت » و « زینب فریاد فرمند » افتخار نمی کنم.

 

 

 

 

 

 

نظر شما