شناسهٔ خبر: 35987654 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه چهارشنبه تا صبح پنجشنبه

تهران - ایرنا - دیدار رئیس جمهور با وزیرخارجه افریقای جنوبی، تاکید رئیس جمهور بر مراجعه به آرای مردم، ضرورت تسهیل فعالیت تشکل‌های معلولین و نابینایان، تلاش عراق برای کاهش تنش در منطقه، توضیح وزارت دارایی در خصوص آمار بازگشت ارز صادرکنندگان به کشور، دیدارظریف با قائم مقام وزیرخارجه سوئد، تصمیم ایران برای کاهش تعهدات برجامی، سفرمعاون ارشد وزیرخارچه ژاپن به تهران، بازگشت ۲هزار واحد راکد به چرخه تولید، نارضایتی کشورهای شرکت کننده در اتحادیه بین المجالس ازعدم تعهد آمریکا به توافق هسته ای،معافیت عراق از تحریم‌های ایران برای سه ماه دیگر و 80 درصد مردم یمن نیازمند کمک‌های بشردوستانه از مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه چهارشنبه تا صبح پنجشنبه بود.

صاحب‌خبر -

داخلی

******

تهران - دکتر روحانی در دیدار با وزیر خارجه آفریقای جنوبی گفت: توسعه و تعمیق همه جانبه روابط جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی به نفع دو ملت است.

تهران - رئیس ‌جمهوری در توییتی نوشت: بهترین راه برای شکستن افراط، اصلاح جامعه و حاکمیت افکار به حق مردم، صندوق رای است.

تهران - معاون اول با تاکید بر اینکه شرایط فعالیت تشکل‌های معلولان و نابینایان کشور باید تسهیل شود، تصریح کرد: باید بسترهای لازم برای فعالیت تشکل‌های معلولین و نابینایان فراهم شود تا بتوانند مطالبات و دغدغه های خود را از دستگاه‌های مرتبط پیگیری کنند.

تهران - رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهوری صربستان ماه آینده به تهران می آید، گفت: به نظر می رسید بسیاری از مقام های کشورهای شرکت کننده در اتحادیه بین المجالس از عدم تعهد آمریکا به توافق هسته ای ناراضی بوده و علاقمند به همکاریهای اقتصادی با ایران هستند اما ممکن است روش کار متفاوت باشد.

تهران - قائم مقام وزارت خارجه سوئد با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت وگو کرد.

تهران - عراقچی تداوم اجرای یکجانبه برجام را توجیه پذیر ندانست و اظهار داشت: ایران مصمم به برداشتن گام‌های بعدی کاهش تعهدات است و این تصمیم تا تامین شرایط مورد نظر و برآورده شدن منافع اقتصادی ایران از برجام تغییر نخواهد کرد.

تهران - تاکئو موری معاون ارشد (سیاسی) وزارت خارجه ژاپن که برای رایزنی با مقامات وزارت امور خارجه کشورمان به تهران سفر کرده است با محمد جوادظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت وگو کرد.

تهران - وزارت اموراقتصاد و دارایی در اطلاعیه ای درباره اظهارات وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه اخیر شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در خصوص آمار بازگشت ارز صادرکنندگان به کشور توضیحاتی را ارائه کرد.

بوشهر - وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: یکی از برنامه های مهم این وزارتخانه علاوه بر حفظ وضع موجود و فعال سازی ظرفیت های خالی فعالسازی ۲هزار واحد راکد مطلق است که در شش ماه نخست امسال این امر محقق شد.

تهران - وزیر بهداشت تونس در دیدار با سعید نمکی وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران در حاشیه شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی گفت: در زمینه تجهیزات پزشکی و گردشگری سلامت قرار است طرح نوسازی بیمارستان‌های تونس تا سال ۲۰۲۰ اجرا شود و علاقمندیم

که شرکت‌های ایرانی در این زمینه با ما همکاری کنند.

تهران - وزیر بهداشت فلسطین در دیدار با وزیر بهداشت ایران گفت: با توجه به احترامی که به قانون بین‌المللی و دموکراسی قائل هستیم، توانسته‌ایم حمایت‌های بین‌المللی را به سمت خود جلب کنیم و از دولت ایران تشکر می‌کنیم که همواره از مردم فلسطین حمایت کرده‌اند.

تهران- رئیس کمیته فنی شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی گفت: دو ماه قبل بیانیه شیوه زندگی سالم توسط ایران پیشنهاد شده بود که این بیانیه توسط سازمان جهانی بهداشت به کشورهای منطقه مدیترانه شرقی فرستاده شد و امروز این بیانیه با عنوان «بیانیه تهران» توسط کشورهای مدیترانه شرقی تصویب شد.

تهران - "تد چایبان"نماینده یونیسف در ایران گفت: رویکرد خوب دولت ایران نسبت به موضوع سلامت و نگاه همه جانبه به مساله بهداشت مردم جای تبریک دارد.

خارجی

******

بغداد - نخست وزیر عراق تاکید کرد که کشورش نه بخشی از مشکل در منطقه که بخشی از راه حل و برای کاهش تنش‌ها در منطقه تلاش می‌کند.

تهران - رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه شب گفت: روسیه، ایران، سوریه و مقداری کمتر ترکیه، به اندازه واشنگتن از داعش نفرت دارند و خاورمیانه منطقه آن‌ها است که ما بیش از 11 هزار کیلومتر با آن فاصله داریم.

تهران - مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت قاطع آرا تصمیم ترامپ برای خروج نظامیان کشورش از شمال شرق سوریه و اجازه دادن به ترکیه برای حمله به این منطقه را محکوم کرد.

لندن - «جک استراو» وزیر امورخارجه اسبق انگلیس راه ایجاد تفاهم و بازسازی اعتماد برای دست‌یابی به توافق جدید با ایران را در مذاکره پشت پرده دانست که در آن تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا برداشته و غرور ملی طرف ایرانی حفظ شود.

تهران- نامه ترامپ به اردوغان که درآن درحین پیشنهاد میانجی‌گری میان آنکارا و کردهای سوریه به رئیس جمهوری ترکیه توهین کرده است، افشا شد.

تهران - آمریکا معافیت عراق از تحریم‌های ایران را برای سه ماه دیگر تمدید کرد.

مسکو - سه دیپلمات ارشد آمریکایی که در نظر داشتند به صورت مخفیانه خود را به یکی از مناطق نظامی ممنوعه روسیه برسانند در میانه راه با نیروهای امنیتی روسیه مواجهه و مجبور به بازگشت شدند.

تهران - وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: در صورتی که ترکیه با آتش ‌بس در شمال شرق سوریه موافقت نکند، واشنگتن تحریم‌های بیشتری علیه این کشور اعمال می‌کند.

تهران - رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ اعلام کرد که 80 درصد مردم یمن به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

نظر شما