شناسهٔ خبر: 35987646 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

کلاهبرداری ۴میلیاردی از بیماران خاص

مرد شیاد که به بهانه خرید داروی کمیاب برای بیماران صعب‌العلاج چهار میلیارد تومان کلاهبرداری کرده و از کشور گریخته بود از سوی پلیس بین‌الملل ناجا دستگیر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، سردار «هادی شیرزاد» - رئیس پلیس بین‌الملل ناجا - در تشریح این خبر گفت: چندی قبل پرونده‌ای از سوی مقام قضایی در اختیار پلیس قرار گرفت. شاکی این پرونده گفت یک دختر یازده ساله با بیماری صعب‌العلاج دارد و برای تهیه داروی خارجی، مجبور به فروش خانه خود شده بود. وی سپس در کانال تلگرام با سایتی آشنا شده، که در آن دارو‌های خاص را تهیه و توزیع می‌کرد. وی نیز برای خرید داروی دخترش پس از تهیه دلار، از طریق یک صرافی مبلغ را به حساب اعلامی در آن سایت حواله می‌کند. اما پس از پیگیری داروها، متوجه می‌شود، طرف مقابل نه تنها دارویی تهیه نکرده بلکه از پس دادن مبلغ نیز خودداری می‌کند.

در ادامه تحقیقات مشخص شد متهم به یکی از کشور‌های منطقه متواری شده، بنابراین پلیس بین‌الملل ناجا با بررسی‌های به عمل آمده و استفاده از ظرفیت سازمان اینترپل، متهم را بلافاصله در یکی از کشور‌های منطقه ردیابی و شناسایی کرد و حکم جلب بین‌المللی یا همان اعلان قرمز علیه وی صادر و ماجرای پرونده این متهم تحت تعقیب بین‌المللی به اینترپل کشور محل اختفا نیز ارسال شد.

سردار شیرزاد بیان کرد: با هدایت عملیاتی اداره تحقیقات جنایی پلیس بین‌الملل ناجا بر اساس اعلان قرمز صادره علیه متهم و همچنین  رایزنی‌های پلیسی در کمتر از چهار ماه این کلاهبردار به کشور استرداد و قانونی تحویل مقامات قضایی شد.

وی در پایان هشدار داد که سایت‌های تبلیغاتی و تجاری محل امنی برای اعتماد شهروندان نیست.‌

نظر شما