شناسهٔ خبر: 35987296 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

میزان بررسی کرد

افت ۳۴ درصدی بارش نسبت به سال گذشته/ بیشترین بارش در حوضه دریای خزر

از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۳ مهرماه ارتفاع بارش‌ها به ۵.۸ میلیمتر رسید که نسبت به سال گذشته افت ۳۴ درصدی داشته است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، بررسی میزان بارش‌های جوی از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۳ مهرماه نشان می‌دهد ارتفاع بارش‌ها در کل کشور به ۵.۸ میلیمتر رسیده است.

این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ارتفاع بارش‌ها در حوضه‌های آبریز اصلی ۸ میلیمتر بوده که نسبت به سال جاری کاهش ۳۴ درصدی و نسبت به دراز مدت ۵۱ ساله افزایش ۴ درصدی داشته است.

بررسی بارش در حوضه آبریز خزر حاکی از آن است که در مدت مورد بررسی ارتفاع بارش‌ها به ۲۴ میلیمتر رسید که نسبت به بارش ۴۹درصدی سال گذشته با کاهش ۵۰ درصدی و نسبت به دراز مدت با کاهش ۱۸ درصدی روبرو بوده است.

در بین حوضه‌های آبریز اصلی دریای خلیج فارس و دریای عمان با بارش ۵ میلیمتری نسبت به سال گذشته رشد ۴۰۶ درصدی و نسبت به ۵۱ سال گذشته رشد ۱۰۸ درصدی بارش‌ها را به ثبت رساند.

حوضه آبریز دریاچه ارومیه از ابتدای سال آبی جاری ۳ میلیمتر بارش داشته که نسبت به سال گذشته با رشد ۲ درصدی و نسبت به دراز مدت کاهش ۶۵ درصدی داشته است.

بررسی حوضه فلات مرکزی در مدت مذکور نشان می‌دهد این حوضه با ۱.۹ میلیمتر بارش نسبت به سال گذشته با کاهش ۵۲ درصدی و نسبت به دراز مدت ۵۱ ساله با رشد ۱۷ درصدی بارش‌ها روبرو بوده است.

لازم به ذکر است که حوضه مرزی شرق با بارش ۳.۶ میلیمتری نسبت به سال گذشته رشد ۱۰۹۲ درصدی و نسبت به درتز مدت رشد ۳۰۰ درصدی داشته است.


حوضه آبریز قره قوم با کمتر از یک میلیمتر بارشمسبت به سال گذشته کاهش ۹۹ درصدی و نسبت به دراز مدت کاهش ۹۷ درصدی داشته است.

با رسیدن فصل بارندگی روند بارش‌ها در برخی حوضه‌های آبریز اصلی روند صعودی داشته است، اما نسبت به سال گذشته شاهد افت بارش‌ها هستیم.


به گفته صادق ضیاییان مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طبق پیش بینی‌های بلند مدت صورت گرفته آبان ماه بارش از نرم هر ساله در کشور بیشتر خواهد شد.
 
افت ۳۴ درصدی بارش نسبت به سال گذشته/ بیشترین بارش در حوضه دریای خزر

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما