شناسهٔ خبر: 35986919 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

تیم ملی و معادله صعود به مرحله دوم مقدماتی

نباز و صعود کن!

صاحب‌خبر -

شکست به تیم ملی بحرین با همه تلخی‌ها و ماجراهای نگران‌کننده‌اش، به معنای از دست رفتن شانس صعود به جام جهانی نیست. شاید خیلی‌ها از این نتیجه، عصبانی، نگران و یا ناراحت باشند اما دلیلی برای «ناامیدی» وجود ندارد. ایران همیشه در مراحل مقدماتی، با چنین چالش‌هایی روبه‌رو می‎شود و هواداران تیم ملی دیگر باید به این اتفاق‌ها عادت کنند. گروه تیم ویلموتس برای سپری کردن دور اول مقدماتی، بیش از حد سخت به نظر می‌رسد. تیم ملی همیشه در بازی با تیم‌هایی مثل بحرین و عراق، مشکل داشته است. بحرین، بارها تیم ملی را شکست داده و عراق در هر دو دوره قبلی جام ملت‌ها مقابل ایران، بدون شکست بوده است. تا قبل از بازی روز سه‌شنبه، تصور می‌شد عراق تنها حریف جدی ایران در این گروه خواهد بود اما بحرینی‌ها با سبک بازی و نوع میزبانی‌شان نشان دادند که برای تلخ کردن کام ایران، دست به هر کاری خواهند زد. از این گروه، تنها یک تیم به صورت مستقیم راهی مرحله دوم مقدماتی جام جهانی می‌شود و بهترین تیم‌های دوم در چهار گروه نیز، می‌توانند خودشان را به آن مرحله برسانند. در شرایط فعلی، ایران در رده سوم جدول گروه قرار گرفته و هیچ شانسی برای رسیدن به مرحله بعدی ندارد اما اوضاع می‌تواند به سادگی تغییر کند. چراکه بسیاری از بازی‌ها هنوز انجام نشده‌اند. فعلا، عراق و بحرین با هفت امتیاز در رده‌های بالاتر جدول دیده می‌شوند و تیم ملی ایران با 6 امتیاز، در جایگاه بعدی قرار دارد. تا پایان بازی‌های این مرحله اما، هنوز پنج مسابقه دیگر 

باقی مانده است.

مسابقه بعدی در بصره با عراق، سخت‌ترین مسابقه باقی‌مانده برای ایران در این مرحله از مقدماتی جام جهانی خواهد بود. پس از آن جدال، تیم ملی در تهران با هنگ‌کنگ، بحرین و عراق و در کامبوج، با تیم ملی کامبوج مسابقه خواهد داد. 

پس از ماجراهایی که در بحرین برای سرود تیم ملی ایران رخ داد، انتظار می‌رود همه سکوهای آزادی برای میزبانی بعدی از بحرین، کاملا پر از هوادار باشند. این اتفاق در مسابقه با عراق نیز رخ می‌دهد. در واقع به نظر می‌رسد تیم ملی می‌تواند همه امتیازهای دور برگشت را به دست بیاورد و از چهار بازی آن دور، 12 امتیاز کسب کند. با این روند، شانس زیادی برای صدرنشینی تیم ملی به وجود خواهد آمد. تنها کار مهمی که تیم ملی قبل از دور برگشت باید انجام بدهد، بدون شکست ماندن در مسابقه با عراق است. 

اگر تیم ویلموتس نتیجه آن جدال بیرون از خانه را واگذار کند، کاملا با بحران درگیر می‌شود و از طرفی، فاصله زیادی نیز با دو رقیب اصلی‌اش پیدا می‌کند اما اگر ایران از آن بازی امتیاز بگیرد، به کمک جو ورزشگاه آزادی می‌تواند هر چیزی را در دور برگشت ممکن کند. تیم ویلموتس، از همین حالا باید خودش را برای دیدار دشوار در عراق آماده کند. مسابقه سخت و نزدیکی که می‌تواند کلید صعود و حتی کلید صدرنشینی باشد.

 

نظر شما