شناسهٔ خبر: 35986911 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

ارتباط آلودگی هوا با "سقط خاموش" در چین

همشهری آنلاین: پزشکان چینی معتقدند که آلودگی هوا در این کشور با سقط جنین مرتبط است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، گروهی از متخصصان علوم پزشکی در چین دریافتند که بین آلودگی‌ها و خطر سقط جنین در این کشور رابطه حائز اهمیتی وجود دارد.

درحالی که آلودگی هوا بیشتر با بیماری‌های تنفسی، سکته مغزی و حمله قلبی مرتبط است، یافته‌های جدید می‌تواند تاکیدی بر ضرورت هر چه بیشتر مقابله با بحران آلودگی در چین باشد.

در این بررسی گروهی از محققان از پنج دانشگاه چین به ارزیابی نرخ "سقط خاموش" در سه ماه نخست بارداری پرداختند که ممکن است در ۱۵ درصد بارداری‌ها اتفاق افتد.

سقط خاموش وضعیتی است که جنین از بین رفته اما هیچ نشانه فیزیکی از سقط وجود ندارد و ممکن است والدین این تصور را داشته باشند که بارداری روند طبیعی خود را دارد.

محققان چینی در بررسی روی اطلاعات مربوط به ۲۵۵ هزار و ۶۶۸ زن در فاصله سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ میزان قرار گرفتن آنان در معرض هوای آلوده در محیط خانه و بیرون را مورد ارزیابی قرار دادند.

به گزارش نیویورک تایمز، محققان با بیان این که در میان زنان شرکت‌کننده در این مطالعه ۱۷ هزار و ۴۹۷ مورد سقط خاموش در سه ماهه نخست بارداری گزارش شده، اظهار داشتند: با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلف مشخص شد در تمامی این موارد میزان قرار گرفتن مادر در معرض هوای آلوده با خطر سقط مرتبط است.

برچسب‌ها:

نظر شما