شناسهٔ خبر: 35985771 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

اقتصاد ایران به سمت رونق در حرکت است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اقتصاد ایران به سمت رونق در حرکت است، گفت: بر اساس اعلام بانک جهانی، اقتصاد ایران در سال آینده رشد مثبت را خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، رضا رحمانی چهارشنبه شب در بدو ورود به بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سفر به استان بوشهر، علاوه بر نشست با نمایندگان و مسئولان استان و نشست با فعالان اقتصادی، چند طرح صنعتی و تولیدی افتتاح و یا آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه صنایع دریایی بازدیدهایی را داریم ادامه داد: توسعه صنایع دریایی یکی از برنامه‌های مهم امسال است و حمایت لازم را در این زمینه خواهیم داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: تلاش ویژه‌ای را برای رونق تولید خواهیم داشت و در استان بوشهر نیز برنامه‌های مهمی در این راستا انجام می‌شود و امیدواریم بتوانیم در راستای رونق اقتصاد استان بوشهر در حوزه تجارت و صادرات باشیم.

حرکت به سمت ثبات و رونق

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه سود بازرگانی، ادامه داد: اقدامات خوبی در زمینه سود بازرگانی صورت گرفته است که رونق بالایی را در پی خواهد داشت و باعث رونق داد و ستد با کشورهای همسایه خواهد شد.

رحمانی با اشاره به اینکه تلاش جدی برای رونق اقتصادی در استان بوشهر صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در سال جاری آمارها بیانگر این است که اقتصاد ایران به سمت ثبات و رونق  در حرکت است که هم منابع داخلی و هم منابع بین‌المللی بر این موضوع تاکید دارد.

رشد اقتصادی مثبت

وی با بیان اینکه بر اساس اعلام بانک جهانی اقتصاد ایران در سال آینده رشد مثبت را خواهد داشت افزود: در سه ماهه چهارم سال قبل رشد اقتصادی منفی بود، در سه ماهه نخست امسال رشد منفی خارج شد و در سه ماهه دوم مثبت بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در زمینه‌های مختلف شاهد بهبود وضعیت تولید و اقتصاد کشور هستیم، افزود: در زمینه کالاها و محصولات منتخب با رشد روبرو بوده ایم و در مس، سیمان، صنایع غذایی، پتروشیمی و . . . به جز یکی دو مورد از جمله خودرو شاهد بهبود وضعیت هستیم.

اقتصاد ایران شرایط جدیدی دارد

وی با بیان اینکه اقتصاد ایران شرایط جدیدی پیدا کرده است، تاکید کرد: در عرصه اقتصاد در مرحله تیک‌آف هستیم و در بوشهر هم انتظار داریم که همه پای کار باشند و دوره شکوفایی و دوره رشد جدید را تجربه کنیم.

رحمانی با بیان اینکه برنامه امسال فعال‌سازی دو هزار واحد راکد است، افزود: علاوه بر حفظ وضعیت تولید فعلی، فعال‌سازی ظرفیت خالی واحدها را دنبال می‌کنیم و به دنبال رونق تولید در واحدها راکد هستیم. این هدف در شش ماهه نخست سال محقق شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما