شناسهٔ خبر: 35985264 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد

اجرای دو طرح فناورانه بی نظیر در استان/خداحافظی با مصرف آنتی بیوتیک های شیمیایی

صمیمی دوست گفت: این دو طرح دانش بنیان با حجم سرمایه گذاری ۷.۵ میلیارد تومان تا ۱۶ ماه آینده در گچساران به بهره برداری می رسند.

صاحب‌خبر -

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اجرایی شدن این طرح ها در شهرستان گچساران خبر داد و گفت: هزینه سرمایه گذاری در طرح دانش بنیان تولید آفت کش های گیاهی ۲ میلیارد تومان است.

 

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید طرح ۱۰۰ تن در سال است و زمینه اشتغال ۲۰ نفر را به صورت مستقیم ایجاد می کند، میزان سرمایه گذاری طرح تولید داروهای دامی با منشاء گیاهی را ۵.۵ میلیارد تومان عنوان کرد.

 

صمیمی دوست گفت: ۴.۵ میلیارد تومان از این میزان سرمایه گذاری از محل صندوق توسعه ملی تامین و یک میلیارد تومان دیگر از محل کمک های استانی (محل اوراق اسناد خزانه سال ۹۷) توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی تامین و تخصیص یافته است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت تولید این واحد در سال را ۶۰ تن دانست و اضافه کرد: این طرح زمینه اشتغال ۲۰ نفر را به صورت مستقیم ایجاد کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه مجری این طرح ها جهاد دانشگاهی است، اظهار داشت: با اجرای طرح دانش بنیان تولید آفت کش های گیاهی، مصرف آنتی بیوتیک های شیمیایی از مدار خارج می شود.

 

صمیمی دوست همچنین خاطرنشان کرد: اجرای این طرح به تولید گوشت سبز در کشور و استان کمک خواهد کرد و دیگر مردم نباید به خاطر مصرف گوشت سفید و قرمز نگران باشند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه این دو طرح نمونه داخلی در کشور ندارند، تصریح کرد: این طرح ها تا ۱۶ ماه آینده به بهره برداری می رسند.

 

وی ابراز داشت: این نشست بنا به دستور ویژه استاندار و در راستای رفع مشکلات این دو طرح تولیدی تشکیل شد.

 

صمیمی دوست بیان کرد: با توجه به کمبود زمین جهت اجرای این طرح ها، شرکت شهرک های صنعتی قطعه زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع از زمین های باز پس گیری که سرمایه گذار در طول ۲۰ سال گذشته توان اجرای طرح در آن را نداشت، در اختیار متقاضی این طرح ها قرار داده است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با دستور ویژه استاندار به  شرکت شهرک های صنعتی مبنی بر استفاده بهینه از زمین های بلااستفاده در شهرک های صنعتی، شرکت شهرک های صنعتی ساماندهی در خصوص زمین هایی که متقاضی توان اجرای طرح در آنها را ندارد را در دستور کار قرار داده است.

 

وی ضمن تقدیر از عملکرد مطلوب مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی در این راستا، عنوان کرد: تمام تخفیفات لازم به سرمایه گذار از طریق شرکت شهرک های صنعتی ارائه می شود.

نظر شما