شناسهٔ خبر: 35984758 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار اردبیل:

۴.۵ میلیون تن محصول کشاورزی در شمال اردبیل تولید می‌شود

اردبیل - استاندار اردبیل گفت: با توجه به موقعیت جوی و خاک حاصلخیز موجود در شمال استان اردبیل تنها ۴.۵ تن محصول کشاورزی در این منطقه از کشور تولید می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر بهنام جو عصر چهارشنبه در نشست با مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کشور عنوان کرد: تولید بیش از ۴.۵ میلیون تن محصول کشاورزی در شمال استان اردبیل گوشه‌ای از ظرفیت‌های کم نظیر منطقه به منظور تحقق رونق کارآفرینی، تولید محصولات مورد نیاز کشور و صادرات را یادآور می‌شود.

به گفته وی تولید محصولات کشاورزی در استان روند افزایشی داشته و پیش بینی می‌شود که در سال‌های آتی به میزان تولید محصولات کشاورزی شمال استان یک میلیون تن دیگر اضافه شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: وجود چنین بسترهای اقتصادی و کشاورزی نیازمند برقراری زیرساخت‌های مناسب بوده تا صادرات کالا نیز به شکل مناسبی انجام پذیرد.

وی یادآور شد: چنین ظرفیت مناسب اقتصادی در شمال استان نیازمند برخورداری از فرودگاه استاندارد بوده تا در روند جا به جایی محصولات و کالاهای تولید شده به مشکل برنخوریم.

بهنام‌جو تأکید کرد: برقراری جایگاه سوخت برای پروازها در شمال استان به نظر دارای توجیه اقتصادی بوده و دیگر زیرساخت‌ها از جمله ریل گذاری و تکمیل شبکه راه آهن از این مسیر می‌تواند مفید واقع شود.

استاندار اردبیل در ادامه به پتانسیل بسیار مناسب فرودگاه پارس آباد اشاره کرد و یادآور شد: طبق آخرین برآوردها احداث جایگاه سوخت رسانی در فرودگاه پارس آباد نیازمند بیش از ۸ میلیارد تومان اعتبار بوده که با مشارکت و همکاری شرکت فرآورده‌های نفتی و استانداری اردبیل امکان پذیر است.

نظر شما