شناسهٔ خبر: 35984557 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی:

جایگزینی محصول ملی و فرهنگ‌سازی لازمه مبارزه با قاچاق پوشاک است

سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: به موازات مبارزه با قاچاق پوشاک باید درصدد جایگزینی محصول ملی و فرهنگ سازی آن باشیم . 

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، حبیب امین‌زاده در جلسه کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در سطح عرضه افزود: در سال‌های گذشته اقدامات بسیار خوبی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا در استان صورت گرفته و در همین راستا باید محصول اصیل و با کیفیت به عنوان جایگزین معرفی شود .

وی ادامه داد: رقابت پذیر بودن، کیفیت و قیمت مناسب جزء مولفه‌های مهم این محصول بومی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه مصمم به حمایت از تولید ملی هستیم، اظهار کرد: فرهنگ سازی استفاده از تولید ملی از طریق رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی از یک سو و همت و تلاش مضاعف تولیدکنندگان پوشاک استان از سوی دیگر باعث خواهد شد با رونق محصول ایرانی شاهد کاهش قاچاق باشیم .

 امین‌زاده وجود واسطه‌های زائد بین مصرف کننده و تولیدکننده پوشاک را عاملی برای کاهش اثربخشی تسهیلات ارائه شده به این بخش عنوان کرد و گفت: تزریق هر میزان تسهیلات مالی به صنعت به نفع واسطه‌هاست تا تولید کننده و مصرف کننده که باید ترتیبی اتخاذ شود تا حد الامکان شاهد کاهش منطقی واسطه‌ها باشیم .

 در این نشست که معاونین امور بازرگانی و توسعه تجارت و همچنین نظارت و بازرسی سازمان، رئیس سازمان امور اقتصاد و دارایی استان اتاق اصناف تبریز و اتحادیه های صنفی و انجمن های صنعتی مرتبط با حوزه پوشاک حضور داشتند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما