شناسهٔ خبر: 35984398 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان:

«آموزش و پرورش» بستر انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل آینده است

حجت‌الله مومنی گفت: یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش انتقال فرهنگ ایثار، شهادت و جهاد از نسل گذشته به نسل آینده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم‌آباد، «حجت‌الله مومنی»، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان لرستان، ظهر امروز در جلسه شورای پیشکسوتان جهاد و مقاومت که با حضور «حجت‌الله ناصرپور» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان، «سیدحسین نازاریان» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران  و «احمد اسداللهی» مدیرکل تأمین اجتماعی و خدمات درمانی نیروهای مسلح و دیگر مسئولان استانی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از وظایف ذاتی آموزش و پرورش در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و جهاد از نسل گذشته به نسل آیندگان است. 

حجت‌الله مومنی با بیان اینکه فرهنگ ایثار یکی از وظایف مهمی است که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یک سند رسمی بالا دستی که توسط رهبری معظم انقلاب توجیه و تایید شده است، گفت: به‌عنوان یک راهنما و چشم‌انداز فعالیت­های آموزشی و پرورشی و فرهنگی، آموزش و پرورش ابلاغ شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان لرستان یکی دیگر از وظایف مهم آموزش و پرورش را انتقال فرهنگ ایثار، شهادت و جهاد از نسل گذشته به نسل آینده دانست و افزود: بستر انتقال این فرهنگ جایی بهتر از آموزش و پرورش و مکانی بهتر از مدارس و مخاطبی بهتر و شنواتر از جوانان و نوجوانان این مرز و بوم نیست.

وی با اشاره به اینکه هیچ خانواده‌­ای در کشور نیست که با آموزش و پرورش ارتباط نداشته باشد، افزود: حتی افراد­ی که تشکیل خانواده نداده‌­اند، اما خانواده آنها اعم از خواهر و برادر و ... به شکلی با آموزش و پرورش ارتباط دارند.

مومنی با بیان اینکه برخی دستگاه‌ها نسبت به تاثیر آموزش و پرورش باور قلبی ندارند، گفت: در بحث راهنمایی و رانندگی، چقدر جریمه‌ها را کم و زیاد کردند ولی به اهداف نرسیدند اما از طریق آموزش و پرورش ورود کردند تا همیار پلیس را در آموزش و پرورش اجرا کنند.

مومنی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس یک برند برای کشور، نظام و ملت است، خاطر نشان کرد: ما فرهنگ و ابزاری که در دست داریم همان خانواده محترم شهدا، پیشکسوتان و بسیجیان، که یک ظرفیت انسانی برای پیشبرد نظام هستند. 

انتهای پیام/

نظر شما