شناسهٔ خبر: 35983468 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خدمت رسانی هلال احمر به ۱۴ مصدوم سانحه رانندگی در نجف اشرف

نجف اشرف - ایرنا - معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر از خدمت رسانی به ۱۴ مصدوم سانحه رانندگی در نجف اشرف خبر داد.

صاحب‌خبر -

علی حیدری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا افزود: در این سانحه رانندگی که حد فاصل کوفه و نجف برای یک خودروی ون اتفاق افتاده، همه مصدومین با آمبولانس هلال احمر ایران به بیمارستان صدر عراق منتقل شده و تحت درمان قرار گرفتند.

وی در خصوص فرایند درمانی مصدومین در عراق گفت: بر اساس هماهنگی صورت گرفته با بیمه ایران و بعد از بررسی پزشکان، اگر مصدومی نیاز به اعزام به ایران داشته باشد از طریق سرویس خدمات بیمه، این انتقال صورت می‌گیرد.

حیدری درباره نحوه انتقال تصریح کرد: مصدوم با توجه به تریاژ بندی در صورت نیاز به صورت هوایی و یا از طریق آمبولانس و اتوبوس آمبولانس‌های هلال احمر به مرز انتقال پیدا می‌کند.

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر  در ادامه از ارائه خدمات درمانی به یک میلیون و ۱۳۳ هزار نفر از ابتدای آغاز طرح اربعین حسینی در خاک  عراق خبر داد و افزود: ۳۸۶هزار و ۲۱۶ ویزیت نیز از سوی پزشکان عمومی و متخصص در ۲۲ درمانگاه هلال احمر در کشور عراق صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه، درمانگاه صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف همچنین بیشترین تعداد بیمار را پذیرش کرده است، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته، بیمارستان حیدریه در عمود۵۷۶ نیز در رتبه دوم از نظر پذیرش بیمار بوده است.

مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به عنوان زیرمجموعه جمعیت هلال احمر و همکار سازمان حج و زیارت، ماموریت اصلی خود را تامین سلامت زائران حج تمتع، عمره و عتبات عالیات قرار داده و تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا زائران سرزمین وحی و عتبات مقدس با اطمینان از حضور متخصصان مجرب عرصه پزشکی و سلامت در کنار خود، بدون نگرانی از وضعیت جسمانی خود هرچه بیشتر از سفر خود بهره ببرند.

این مرکز پزشکی عهده‌دار تمامی مسائل بهداشتی و درمانی زائران ایرانی در سه کشور زیارتی عربستان، عراق و سوریه است که با جذب و بهره‌گیری از کادر بهداشتی و درمانی مجرب کشور در سطوح مختلف با ایجاد بیمارستان و درمانگاه‌های عمومی و تخصصی در کشورهای هدف به زائرین ایرانی این کشورها خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کند.

اربعین مصادف با ۲۰ صفر، چهلمین روز شهادت امام سوم شیعیان جهان در سال ۶۱ هجری قمری در صحرای کربلا است.  

هر ساله، شیعیان زیادی به صورت پیاده و سواره به سوی کربلا برای زیارت مزار امام حسین (ع) عزیمت می کنند. این سنت از قدیم الایام در میان مسلمانان مرسوم بوده است. میلیون‌ها عاشق و شیدا از روزها قبل در تدارک سفر به کربلا و زیارت مزار سرور و سالار شهیدان هستند. شمار زائران کربلا در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته و به یکی از بزرگترین اجتماع مسلمانان جهان تبدیل شده است.

راهپیمایی اربعین حسینی(ع)، نماد وحدت مسلمانان جهان است چرا که در این روز، همه مسلمانان از سراسر جهان به سمت کربلا در حرکت هستند.

مسافت پیاده ‌روی اربعین میان دو شهر نجف و کربلا حدود ۸۰ کیلومتر است و هزار و ۴۵۲ ستون در این مسیر وجود دارد که فاصله بین هر ستون ۵۰ متر است.

برای پیاده ‌روی کل مسیر، زمانی در حدود ۲۰ تا ۲۵ ساعت لازم است و بهترین زمان برای شروع این پیاده روی، ۱۶ صفر است.

نظر شما