شناسهٔ خبر: 35983454 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طرح‌های نیمه‌کاره شهرستان نور با مشارکت مردم از سرگرفته شد

نوشهر- ایرنا - فرماندار شهرستان نور گفت که روند اجرایی بسیاری از طرح‌های نیمه تمام روی زمین مانده با تدبیر و همکاری مردم و وحدت رویه میان مسئولان این شهرستان از سرگرفته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، علی شادمان روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان نور که با حضور استاندار مازندران در شهر رویان برگزار شد ، افزود: موانع کمربندی نور - رویان ، آزادسازی حریم ساحلی، اجرای طرح کمربندی رویان به هندو مرز با اعتباری حدود ۵۳ میلیارد تومان ، پیچ بری مسیر گلندرود ، روکش آسفالت مسیر سیاه سنگ به بلده ، گازرسانی به منطقه میانبند و بلده و اجرای طرح پسماند از جمله طرح هایی است که قرار بود از سال ها قبل اجرا می شد و بنا به دلایلی برخی از آن ها دچار توقف شده بود.

وی توضیح داد: به عنوان نمونه کمربندی نور - رویان از طرح هایی بود که متاسفانه به خاطر اعتراضات مردمی حدود ۱۴ سال عملیات اجرایی ان متوقف شده بود و خوشبختانه با رایزنی و نشست های مختلف با رضایت مالکان اراضی ، این طرح ملی به طور کامل اجرا شد.

فرماندار نور گفت :‌ کمربندی رویان به هندو مرز نیز با اعتباری حدود ۵۳ میلیارد تومان ، از طرح هایی دیگری است که به تازگی عملیات اجرایی آن آغاز شدو طبیعتا با بهره برداری از این طرح ها مشکلات ترافیکی این منطقه خصوصا در اوج سفرهای تابستانی بر طرف می شود.

شادمان افزود :‌امروز هنر مسئولان آن است در شرائط تحریم و محدودیت های اعتباری بتوانند با کمترین اعتبار چنین تدبیری بیندیشند و گره های کور طرح های اجرایی که سال ها متوقف شده باز کنند چرا که این اقدامات و پی گیری ها زمینه ساز رضایت مندی مردم و امید در میان مسئولان می شود .

وی اظهار داشت :‌خوشبختانه طی یکسال گذشته اقدامات خوبی در آزادسازی حریم ساحلی نور انجام شد و ما مسئولان با خود عهد بسته ایم تا  ۱۵ آبان ماه امسال به طور کامل طرح حریم ساحلی را اجرا کنیم تا دسترسی برای عموم مردم آزاد شود.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران نیز در این نشست در گزارشی از طرح آبرسانی رویان که قبلا افتتاح شده بود، گفت :‌برای آبرسانی به شهر رویان ۶ هزار و ۸۰۰متر شبکه گذاری شده که برای ان ۷ میلیارد تومان هزینه شده است.

مجید فقیه عبداللهی افزود : در حال حاضر شش هزار نفر از ساکنان شهر رویان مشترک آب فاضلاب شهری هستند.

وی گفت: در گذشته این شهر با مشکل کمبود آب آشامیدنی بویژه در زمان اوج سفرهای تابستانی مواجه بود به گونه ای که در برخی از اوقات برای رفع کمبود، آب مورد نیاز ساکنان این شهر از طریق تانکر تامین می شد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران وعده داد که آب آشامیدنی حدود ۱۲ روستای این منطقه که با کمبود مواجه هستند، برطرف کند.

شهرستان نور در غرب مازندران قرار دارد.

نظر شما