شناسهٔ خبر: 35983425 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حجت‌الاسلام پناهیان بیان کرد:

رمزگشایی از مقام قدسی امام عصر(عج) در سایه طول عمر حضرت

گروه اندیشه ــ حجت‌الاسلام پناهیان ضمن اشاره به عظمت شخصیت امام عصر(عج)، به توضیح درباره نقش طول عمر حضرت در این مسئله پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا؛ مراسم سخنرانی حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان روز گذشته، 23 مهرماه در موکب مع الامام المنصور در شهر نجف برگزار شد. وی در این مراسم اظهار کرد: یکی از روایاتی که درباره پیاده‌روی اربعین وجود دارد این است که حضرت می‌فرمایند اولین قدمی که زائر برمی‌دارد، کل گناهانش بخشیده می‌شود و قدم‌های بعد مقدس‌تر می‌شود تا به حرم می‌رسد. من نمی‌خواهم درباره زیارت اربعین یا این پیاده‌روی با عظمت حرف بزنم. می‌خواهم بگویم اگر شما مسافت دورتری را برای پیاده‌روی انتخاب کنید طبیعتاً نورانی‌تر خواهید شد؛ چون خداوند اجر هیچ یک از قدم‌ها را حذف نمی‌کند. اگر هر سال مشرف شوید همه اینها ذخیره می‌شود.

وی افزود: حالا تصور کنید وجود حضرت حجت(عج) که حدود هزار سال است به عبادت می‌پردازند، این امام معصوم چقدر مقام و موقعیت دارد. شما به عنوان یک زائر یکبار سفر می‌کنید هر قدم‌تان شما را مقدس‌تر می‌کند. اگر یک انسان معمولی هزار سال عمر کند و در این هزار سال به عبادت بپردازد به چه مقامی می‌رسد؟ حالا اگر این انسان، معصوم باشد در اثر هزار سال عبادت به چه مقام بلندی می‌رسد. می‌خواهم نظر شما را به مقام قدسی امام زمان(عج) جلب کنم.

پناهیان تصریح کرد: امام زمان(عج) چه شخصیت با عظمتی دارند. بی دلیل نیست که در روایات آمده است حضرت مهدی(عج) طاووس اهل بهشت است. در میان پرندگان طاووس یک زیبایی و برتری خاص دارند. مقام امام زمان را هم این‌طور برای ما توصیف کردند. شما باید توجه داشته باشید ایشان یک امام معصومی است که هزار سال به عبادت پرداخته‌اند. صبر کنید تا بعد از ظهور ایشان رخ بنماید و مردم ایشان را ببینند آن‌‌وقت شعاع وجودی و اثر قدسی ایشان در عالم را خواهید دید.

وی یادآور شد: شما هر وقت امام زمان(ع) را صدا می‌زنید حواستان باشد چه کسی را صدا می‌زنید. اینکه ایشان در قلب ما احترام و عظمت والایی داشته باشد یکی از مقدمات کمال و سعادت برای ماست. یکی از مقدمات قرب الهی است. باید به این نکته هم توجه داشته باشید که امام زمان(عج) هزار سال در راه خدا متحمل رنج شده‌اند. ایشان هزار سال در عزای اباعبدالله الحسین(ع) اشک ریختند. عمر طولانی حضرت آثار زیادی دارد. چقدر باید با ایشان با احترام برخورد کرد. چقدر باید با این شخصیت باعظمت بامحبت برخورد کرد.

حجت‌الاسلام پناهیان در ادامه گفت: در روایات آمده است کسانی که بعد از ظهور اطراف حضرت حضور دارند شخصیت‌های برجسته‌ای هستند. این شخصیت‌ها در مقابل امام زمان(عج) مانند کنیزی در برابر ارباب هستند. چون عظمت شخصیت حضرت را درک می‌کنند اینقدر متواضع و خاکسار هستند. ما هم وقتی امام زمان(ع) را صدا می‌زنیم باید توجه داشته باشیم چه شخصیتی را صدا می‌کنیم.

وی افزود: زیارت امام حسین(ع) در همه ایام سال ثواب دارد ولی چرا اربعین اهمیت پیدا کرده است؟ چون پدر امام زمان(عج) فرموده‌اند زیارت اربعین علامت مومن است. مگر می‌شود حضرت حجت(عج) در میعادگاهی که پدرشان دعوت کردند حضور نداشته باشند. مگر می‌شود پدر دعوت کرده باشد ولی پسر حضور نداشته باشند. همه ما که اینجا هستیم تحت اراده حضرت هستیم و با اذن و اشاره ایشان آمدیم.

انتهای پیام

نظر شما