شناسهٔ خبر: 35980497 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

ایتالیا صادرات سلاح به ترکیه را تعلیق کرد

منابع خبری غربی از تصمیم دولت ایتالیا در زمینه تعلیق صادرات تسلیحات به ترکیه به دلیل عملیات اخیر این کشور در شمال و شمال شرق سوریه خبر داده‌اند.

صاحب‌خبر -

دولت ایتالیا در اعتراض به عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه صادرات تسلیحات به این کشور را به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش شفاف، منابع خبری غربی از تصمیم دولت ایتالیا در زمینه تعلیق صادرات تسلیحات به ترکیه به دلیل عملیات اخیر این کشور در شمال و شمال شرق سوریه خبر داده‌اند.

«لوئیجی دی مایو» وزیر خارجه ایتالیا روز سه شنبه تایید کرد که دولت رم صادرات سلاح به ترکیه را بعد از حمله نظامی این کشور به مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد در سوریه ممنوع خواهد کرد.

وی که در پالمان این کشور صحبت میکرد تاکید کرد که «بحران سوریه با از طریق دیپلماسی حل و فصل شود.»

لوئیجی دی مایو با اشاره به تصمیم روز گذشته اتحادهی اروپا در زمینه محدود کردن صادرات سلاح به ترکیه اضافه کرد که سازماندهی و اجرای این تصمیم چندین ماه زمان خواهد برد.

پیش از این برخی کشور‌های اروپایی دیگر نظیر فرانسه، آلمان، نروژ، چک و فنلاند صادرات سلاح خود به ترکیه را در اعتراض به عملیات نظامی این کشور در خاک سوریه متوقف کرده بودند.

ترکیه از روز چهارشنبه (۱۷ شهریورماه) به بهانه «مقابله با تروریسم» و ایجاد «یک منطقه امن برای اسکان آوارگان سوری» به مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد در شمال سوریه حمله کرده است. این اقدام که با محکومیت جهانی روبرو شده همچنان ادامه دارد.

نظر شما