شناسهٔ خبر: 35978149 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار:

خدمات دهی موکب‌های کهگیلویه و بویراحمد به حدود 800 هزار زائر اربعین در مرز شلمچه

50223

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از خدمات دهی به حدود 800 هزار نفر زائر اربعین در چهار موکب مستقر استان در شلمچه خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، "حسین کلانتری" در بازدید از مرکز رسانه ای اربعین در شلمچه و نشست با اعضای ستاد اربعین استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: پارسال 10 هزار زائر از استان کهگیلویه به زیارت اربعین رفتند و در اربعین امسال تاکنون تعداد این زائران به حدود 33 هزار نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه ستاد اربعین استان کهگیلویه و بویراحمد متشکل از 13 کمیته در راستای برنامه‌ریزی فعالیت‌های خود را از پایان اربعین سال گذشته آغاز کرده است، اظهارکرد: استان کهگیلویه به توسعه پارکینگ اینجا کمک کرد و بیش از 10 دستگاه ماشین‌آلات در این مرز مستقر شد، همچنین مهندسانی برای کمک به این منطقه اعزام کردیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن تأکید بر ارائه خدمات به زائران در 31 موکب فعال از این استان، خاطرنشان کرد: 10 موکب از این استان در کربلا و نجف مستقر شده و 17 موکب در محورهای استان کهگیلویه و بویراحمد به زائرانی که از افغانستان، پاکستان، ترکیه، آذربایجان در این مسیر تردد می‌کنند، خدمات ارائه می‌دهد.

کلانتری با اشاره به خدمات دهی به حدود 800 هزار نفر در چهار موکب مستقر در شلمچه، تصریح کرد: جوانان، بسیجیان و سازمان‌های مردم نهاد پای کار هستند، همچنین 12 هزار نفر از زائران به وسیله اتوبوس‌های سازمان حمل و نقل استان انتقال داده شده‌اند و 80 دستگاه اتوبوس برای این امر اختصاص داده شد.

وی همچنین از مرکز رسانه ای اربعین در پایانه مرزی شلمچه بازدید کرد و گفت: فعالیت این مرکز رسانه ای در آگاهی بخشی همایش بزرگ راهپیمایی اربعین بسیار موثر بوده است که از دست اندرکاران و فعالین این مرکز تقدیر و تشکر می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد سپس در نشستی با اعضای ستاد اربعین استان کهگیلویه و بویراحمد در مرز شلمچه تاکید کرد : فعالیت های این ستاد برای خدمات دهی، رفاه و تامین امنیت و آرامش زائران است که جای تقدیر و تشکر دارد.

انتهای یپام

نظر شما