شناسهٔ خبر: 35978047 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

خبر/

آمریکا درباره ایران با قطری ها گفت و گو می کند

نصر: شبکه آمریکایی سی ان ان اعلام کرد "دیوید شنکر" معاون وزیر خارجه آمریکا در امور بین الملل روز پنجشنبه هفته جاری به قطر می‌رود تا درباره ایران با مقامات این کشور گفت و گو کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر، شنکر به قطر می‌رود تا از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس بخواهد برای مواجهه با آنچه از نگاه آمریکا فعالیت های بی ثبات کننده ایران در منطقه ارزیابی می شود، با یکدیگر متحد شوند.

وزارت‌ خارجه آمریکا روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سفر شنکر به قطر از ۱۹-۱۷ اکتبر (۲۶-۲۵ مهرماه) خواهد بود در دیدار با مقامات قطری ازجمله امیر این کشور مسایل دو جانبه و منطقه ای بررسی خواهد شد.

واشنگتن بزرگترین پایگاه نظامی منطقه‌ای را در خاک قطر دارد. این پایگاه هوایی نظامی ظرفیت استقرار هزاران نیروی آمریکایی را در خود دارد.

سفر این مسئول آمریکایی در حالی است که در دو روز گذشته ولادیمیر پوتین وارد منطقه شده و با مسئولان عربستانی و اماراتی دیدار کرد.

عمران خان نخست وزیر پاکستان نیز پس از دیدار با مسئولان ایرانی روز سه شنبه به ریاض سفر کرده و با شاه و ولیعهد عربستان درباره بهبود روابط تهران - ریاض گفت و گو کرد.

سفر معاون وزیر امور خارجه آمریکا به دوحه برای آنچه مواجهه با ایران خوانده شده در حالی است که "محمد بن عبدالرحمن آل ثانی" معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر دیروز (سه شنبه )  در نشست امنیتی دوحه تاکید که کشورش در کل تاریخ هیچ مشکلی با جمهوری اسلامی ایران نداشته است .

 وزیر خارجه قطر که در "نشست امنیتی دوحه - 2019" سخن می گفت ، تاکید کرد: از زمان اجرای تحریم توسط کشورهای همسایه در سال ۲۰۱۷ ایران همواره به دوحه کمک کرده است.

عربستان ، امارات ، بحرین و مصر از 5 ژوئن 2017 ( 15 خرداد 96) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم روابط خود را با این کشور قطع کردند و مرزهای زمینی ، دریایی و هوایی را هم به روی آن بستند.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی در خصوص روابط میان آمریکا و ایران و احتمال میانجی گری این کشور برای بهبود  روابط تهران و واشنگتن ، اظهار داشت ؛ ما واسطه بین ایران و آمریکا نیستیم، اما می خواهیم مطمئن شویم که بین آنها هیچ گونه درگیری رخ نمی دهد که بتواند بر اوضاع در منطقه و سایر کشورها تاثیر بگذارد.

انتهای پیام/

نظر شما