شناسهٔ خبر: 35976868 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

عضو کمیسیون امنیت ملی: از اینکه عمران‌خان حامل پیامی از سوی آمریکا باشد بی‌اطلاعم/ کشورهای حامل پیام آمریکا همیشه به دنبال منافع ما نیستند

کمال دهقان، عضو کمیسیون امنیت ملی، گفت: بنده به‌ عنوان عضو کمیسیون امنیت ملی از اینکه عمران‌خان حامل پیامی از سوی آمریکا به ایران باشد، بی‌اطلاع هستم. شاید ایشان حامل پیام باشد چون به‌ صورت رسمی اعلام کرد که آمریکایی‌ها از من خواسته‌اند با ایران گفت‌وگو کنم و واسطه شوم.

صاحب‌خبر -

به گزارش دیده بان ایران؛ کمال دهقان، نماینده تفت و میبد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در پاسخ اینکه آیا عمران‌خان نخست‌وزیر پاکستان در سفر به ایران حامل پیامی است، گفت: اخیراً پیام‌های غیرمستقیمی داشتیم که ترامپ می‌خواهد با مسئولان ایران ملاقات کند و شاید بیشتر حسن نیت این کشورها مطرح باشد.

 

کشورهای حامل پیام آمریکا همیشه به دنبال منافع ما نیستند

 

او تاکید کرد: همیشه هم به این شکل نیست که کشورهایی که حامل پیامی به ایران هستند به دنبال منافع ما باشند، بلکه آنها منافع ملی و امنیت خودشان و البته همکاری‌های اقتصادی‌شان را مد نظر قرار می‌دهند و می‌خواهند بحران و تنش وجود نداشته باشد.

 

این نماینده مجلس ادامه داد: کشورهای مزبور شاید هم به این موضوع توجه نکنند که علت این تنش‌ها چه بوده و آنها تنها می‌خواهند تنش‌ها را حل کنند، فارغ از اینکه ریشه این تنش‌ها چیست. ما نیز هم‌عقیده هستیم که در منطقه تنش نباشد، اما تنش‌هایی که در منطقه وجود دارد، ریشه‌دار است.

 

دهقان همچنین به چرایی تنش‌ها اشاره کرد و گفت: تنش‌هایی که ما با آمریکایی‌ها داریم به دلیل خروج از برجام و تحریم‌هایی است که علیه ما اعمال می‌کند. از سوی دیگر تنش ما با عربستان به خاطر ناامن کردن منطقه و تشکیل ائتلاف و حمله به یمن است.

 

برای حل مشکلات باید علت تنش‌ها شناسایی و مرتفع شود

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی توضیح داد: کسانی که برای میانجی‌گری به ایران می‌آیند می‌خواهند با حسن نیت مشکلات حل شود. باید از آنها استقبال کرد اما برای حل هر مشکلی باید علت بروز آن تنش‌ها شناسایی و مرتفع شود. در این شرایط به جای تنش‌، آرامش حاکم خواهد شد.

 

کمال دهقان در پایان گفت: بنده به‌ عنوان عضو کمیسیون امنیت ملی از اینکه عمران‌خان حامل پیامی از سوی آمریکا به ایران باشد بی‌اطلاع هستم. شاید ایشان حامل پیام باشد چون به‌ صورت رسمی اعلام کرد که آمریکایی‌ها از من خواسته‌اند با ایران گفت‌وگو کنم و واسطه شوم، اما این موضوع را به دلیل حسن نیتی می‌دانم که عمران‌خان در حل‌وفصل مشکلات دارند./ اعتمادانلاین

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما