شناسهٔ خبر: 35976533 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

کسی اجازه دخالت در کارم ندارد؛

استراماچونی: باید اعتراض به داور را کمتر کنیم/از «هوپر» بی‌اطلاعم

زینب حاجی حسینی

سرمربی تیم استقلال با تاکید بر اینکه کسی اجازه دخالت در تصمیم‌گیری‌هایش را ندارد به مسئله کارت‌های دریافتی آبی‌پوشان اشاره کرد و اینکه اعتراض به داور باید کمتر شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، «آندره استراماچونی» سرمربی تیم فوتبال استقلال در آستانه دیدار این تیم مقابل فجر سپاسی در جام حذفی کشور، با حضور در نشست خبری پیرامون آخرین وضعیت تیمش توضیح داد.

وی در آغاز این نشست خبری که امروز چهارشنبه برگزار شد، با اشاره به صدور مجوز حرفه ای برای چند تیم ایران و از جمله استقلال گفت: صدور مجوز حرفه ای برای تمام ایرانی ها خبر خوبی است به خصوص که نشان می دهد با تلاش های بسیار این اتفاق افتاده است. قطعا برای صدور این مجوز وضعیت باشگاه ها ارزیابی شده و بعد از اطمینان از شرایط خوب آنها اقدام لازم انجام شده است. خوشحالم این اتفاق افتاده است.

سرمربی تیم استقلال سپس به دیدار برابر فجر سپاسی اشاره کرد و ادامه داد: این دیدار برای ما مهم خواهد بود چرا که یکی از اهداف ما موفقیت در جام حذفی است و اینکه تمام دیدارها را با قدرت برگزار کنیم. به همین دلیل بابت در اختیار نداشتن بازیکنان ملی پوش خود ناراحت هستم. اگرچه اطمینان دارم هر بازیکنی که به میدان برود با تمام قدرت کار خواهد کرد.

استراماچونی همچنین در رابطه با آمار گل های دریافتی استقلال در دیدارهای اخیر و اینکه در هفت بازی گذشته تیمش گل دریافتی داشته است، گفت: قطعا از این موضوع خوشحال نیستم اما برخی از گل های دریافتی استقلال به گونه ای بود که جلوگیری از وارد شدن آنها به دروازه خیلی سخت بود. با این همه تلاش داریم برای دیدارهای آتی این آمار را به حداقل برسانیم.

استراماچونی در پاسخ به این پرسش که آیا مهاجم جدید به ترکیب استقلال اضافه می شود یا خیر؟ گفت: همانطور که می دانید کمبود بازیکن در خط حمله داریم. ولی وقتی پنجره نقل و انتقالات بسته شد، خیلی سخت است که بتوانیم بازیکنان با کیفیت را جذب کنیم. من باشگاه را در جریان این موضوع گذاشته ام و آنها به من قول داده اند خط حمله را تقویت کنند.

وی افزدود: به نظر من اگر قرار است یک بازیکن جذب شود، باید سطح بالا و با کیفیت باشد. نمی خواهیم یک بازیکن بگیریم به این عنوان که فقط جذب کرده ایم. او باید کیفیت بالایی داشته باشد و من ترجیح می دهم اگر در سطح استقلال بازیکن نبود صبر کنیم تا یک بازیکن خوب جذب کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که «دلایل نیامدن هوپر چه بود؟»، گفت: همانطور که گفتم سعی می کنیم به بازی برگردیم. می خواهیم آن مشکلاتی که در انتقال این بازیکن بود را دیگر تکرار نکرده و جبران کنیم ولی این موضوع تکرارش خوب نیست. من فعلا باید با این دو فوروارد بازی کنم حتی اگر تیم من هنوز آمادگی حضور دو مهاجم را نداشته باشد. اعتقاد دارم روش ما مهمتر از این است که یک یا دو بازیکن را نداریم. این موقعیت خوبی برای بازیکنان من است که در این برهه از زمان خودشان را نشان دهند. این موضوع می تواند به من مربی نشان دهد بازیکنانی که هستند کدام یک در برنامه کاری ما مفید واقع می شوند. در مورد بازیکنی که شما گفتید اطلاع خاصی ندارم.

وی در خصوص وضعیت شیخ دیاباته هم گفت: مشکل این است که یک بدشانسی عجیب در ابتدای فصل گریبان او را گرفت. او با شرایط خوب به ما اضافه شد اما در دیدار دوستانه برابر ماشین سازی دچار مصدومیت شد و متأسفانه وقتی کاملا به آمادگی رسید دوباره در دیدار برابر مسجد سلیمان آسیب دید. متأسفانه یک ترک کوچک روی دنده هایش ایجاد شده و همانطور که با دکتر نوروزی مشورت کردم، این نوع مصدومیت ها، زمان دقیقی برای درمان ندارد. دیروز شیخ به جمع ما اضافه شد و امیدوارم او در دیدار برابر سایپا روی نیمکت ما بنشیند و این یک امیدواری است.

وی در پاسخ به این پرسش که «استقلال پیستون های چپ و راست خوبی ندارد؟»، گفت: من با این آنالیز شما تا حدی موافقم. درست است که ما نیاز به دو پیستون چپ و راست داریم و اگر یادتان بماند در بازی های قبل چون روی نیمکت نبودم از سانتر ورویا و گل میلیچ به پیروزی رسیدیم. پیستون های ما تلاش بیشتری دارند تا هجومی تر باشند و الان یک مشکل دیگر وجود دارد که ما می خواهیم سانتر کنیم برای دیاباته اما او حضور ندارد. بنابراین دلیلی ندارد ارسال های بلند داشته باشیم که نتوانیم موفق باشیم. ولی با نظر شما موافقم که در بازی های ما مدافعان چپ و راست موفق تر هستند.

استراماچونی در خصوص شناخت خود از فجر سپاسی و همچنین این موضوع که«شما بسیار منظم هستید و اگر فتحی کنار گذاشته شود، تمرکز شما به هم نمی خورد و حتی شما از حضور مدیر روابط عمومی هم راضی نیستید»، توضیح داد. 

وی گفت: اول از همه اینکه این تیم مرا سورپرایز کرده است. من یکی از بازیکنان را به شیراز فرستادم. این تیم خطرناک خواهد بود و تا جایی که بتوانم اطلاعات خوبی از این تیم جمع کردم. فجر سپاسی در شرایط خوبی است  و فوتبال رو به جلو بازی می کند. این تیم فقط یک امتیاز تا  صدر نشینی لیگ یک فاصله دارد. وقتی وارد مسابقه می شوند چیزی برای از دست دادن ندارند. آنها قرار است رودر رو با ما بازی کنند مثل همان بازی که با فولاد انجام دادند. من از لحاظ ذهنی تیم را در شرایط خوبی قرار دادم چون ما در خانه بازی می کنیم و باید از این مرحله صعود کنیم.

ترجیح می دهم در مورد فتحی صحبتی نکنم؛ می خواهم یک قدم به عقب برگردم وقتی به ایران آمدم خیلی چیزها با گذشته فرق می کرد اما با مدیرعامل فتحی توافق کردم که تمرینات، بازیکنان و همه چیز تحت اختیار و تمرکز من باشد و هیچ کس نباید در کارهای من دخالت کند. چیزی که خارج از زمین فوتبال اتفاق می افتد، به صورت انحصاری با مسئولیت مدیرعامل و باشگاه است. تنها درخواست من از فتحی این است که اسمی که جلوی پیراهن ما وجود دارد مهمتر از پشت پیراهن است. هر فردی که برای استقلال کار می کند باید صلاح استقلال را بر همه چیز ترجیح دهد و درخواست شخصی نباید داشته باشد. من اینجا فقط برای استقلال کار می کنم و هر موضوعی که موجب تداخل پیشرفت استقلال شود را با آن مداخله می کنم و بقیه سوالها را باید از فتحی بپرسید.

«مشکلی در خصوص بحث نزدن پنالتی ها است. احتمال دارد در این بازی استقلال روی پنالتی زدن کار کرده باشید که در بازی فجر اگر به پنالتی کشید استقلال حرفی برای گفتن داشته باشد؟» این پرسش خبرنگار مهر بود که استراماچونی در پاسخ به آن گفت: ما روی پنالتی زیاد کار کردیم ولی می توانم به شما قول دهم یک مشکل روحی و روانی است چون اگر در تمرین حضور داشته باشید بدون اینکه اسم ببرم چند بازیکن ما پنالتی زن های خوبی هستند. من فکر می کنم این مشکل از سال قبل شروع شده که بعضی از بازیکنان پنالتی از دست دادند بنابراین از لحاظ ذهنی مشکل دارند. سعی می کنم به آنها انتقال دهم که ریلکس باشند. چون اگر پنالتی به گل تبدیل شود، این مشکل برای همیشه حل خواهد شد.

استراماچونی در این پاسخ به این پرسش که «چرا بازیکنان شما در بیرون و یا داخل زمین کارت زرد یا قرمز می گیرند؟ آیا انتظار نمی رود این حجم از خشونت و یا عصبانیت کمتر شود؟»، گفت: اول اینکه باید یک فرقی بین کارت های داخل زمین با کارت هایی که به خاطر شکایت و بیرون داده می شود، گذاشت. کارت های قرمزی که ما توسط دانشگر، کریمی و اسماعیلی دریافت کرده ایم، فوتبالی بوده است اما شما حق دارید در مورد کارت های بیرون زمین صحبت کنید که آن هم به خاطر اعتراضات بوده که من در آنجا دخیل بودم. همه باید تمرکز بیشتری داشته باشیم تا اعتراض بیشتری انجام ندهیم. همانطور که گفتیم خیلی از کارت هایی که گرفتیم به خاطر تصمیمات داور بوده است چه درست و چه غلط باید بهتر بشود و کمتر کارت بگیریم. باز هم تأکید می کنم کارت قرمز هایی که فرشید، کریمی و دانشگر گرفتند به خاطر شرایط فوتبالی بوده است.

نظر شما