شناسهٔ خبر: 35975468 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اختصاص بیش از 400 تخت بیمارستانی برای مراسم اربعین

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در مراسم اربعین امسال در مجموع 412 تخت آماده کرده‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به حضور میلیونی زوار ایرانی و خارجی از کشورهای همجوار ایران مثل پاکستان و افغانستان و آذربایجان در مراسم پیاده روی اربعین، گفت: وزارت بهداشت به منظور حفظ سلامتی تمامی زائرین و ارائه خدمات درمانی ضروری و به موقع، تدابیر لازم را اندیشیده است.

ضمن بیان این مطلب افزود: در مراسم اربعین امسال در مجموع 412 تخت آماده ارائه خدمات هستند. همچنین  9 بیمارستان سیار با تمام امکانات  لازم از جمله رادیولوژی، آزمایشگاه و اتاق عمل و اورژانس نیز در مناطق  مرزی توسط وزارت بهداشت راه اندازی شده است.

وی افزود: بیش از ۳۳۰ پزشک عمومی و  ۷۳۵ متخصص در رشته‌های مختلف، اعم از متخصصین طب اورژانس، جراحی، ارتوپدی، داخلی، مغز واعصاب و متخصصین عفونی برای مدیریت درمان بیماران و مصدومین در راهپیمایی اربعین حسینی، خدمات درمانی ارائه می دهند و این نیروها توسط سایر دانشگاه های علوم پزشکی تامین می شود.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: 182 تخت مراقبت‌های ویژه  نیز در این مناطق در نظر گرفته شده که نسبت به سال گذشته 38 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه استان‌های همجوار و حلقه دوم به عنوان دانشگاه‌های معین و نهایتا همه قطب های درمانی کشور هستند  و از نظر امکانات و نیروی انسانی آمادگی کامل برای ارائه خدمات دارند گفت: تهران نیز به عنوان استان پشتیبان اصلی شده است . 

وی ادامه داد: در مجموع 91 بیمارستان به عنوان بیمارستان پشتیبان کننده در نظر گرفته شده است.

دکتر جان بابایی  افزود: امسال علاوه بر 56 درمانگاه سرپایی، برای اولین بار 3 کلینیک سیار با امکانات تشخیصی درمانی در مناطق مرزی استقرار یافته‌اند.

 معاون درمان وزارت بهداشت گفت: اکیپ پزشکی  نیز جهت بیماریابی در مرز ایران و عراق برای ارائه خدمت مستقر شده است.

وی در ادامه به زائرین توصیه کرد: زائرین با رعایت موارد بهداشتی، بحث خودمراقبتی و به همراه داشتن داروهایی که بصورت روتین استفاده می کنند را مد نظر داشته باشند. همچنین همراه داشتن خلاصه ای گویا از سوابق سلامتی و بیماری خود می‌تواند کمک لازم و اساسی را به پرسنل درمانی ما در مبادی ورودی و خروجی زائر داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما