شناسهٔ خبر: 35974541 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

رئیس قرارگاه اربعین حسینی در مرز شلمچه :

همدلی نیروهای امنیتی ایران و عراق سواستفاده های دشمنان را خنثی کرد

خوزستان_ رئیس قرارگاه اربعین حسینی در مرز شلمچه، گفت: طی روزهایی که گذشت، بیش از 80هزار زائر خارجی از مرز شلمچه گذر کردند که میان آن ها غیرمسلمان نیز دیده می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین رئیس قرارگاه اربعین حسینی بیت اله آصفی با اشاره به اقتدار نیروی انتظامی و ارتش در ایجاد نظم و امنیت در مرز های اربعین حسینی، بیان کرد: تا کنون با آرامش خاطر بیش از یک میلیون و 300 هزار زائر حسینی را از مرزهای چهارگانه راهی کربلا کردیم و این امر را مدیون حضور نیرو هایی همچون ارتش و نیروی انتظامی هستیم. مشکل خاصی هم پیش نیامده جز درچند مورد تصادف که دلیل آن ازدحام جمعیت بوده است.

وی با بیان اینکه همدلی بین نیروهای انتظامی ایران و عراق در تأمین امنیت، ستودنی است، گفت: لطف خدا شامل حال ما شده و تاکنون ناامنی را شاهد نبودیم. نیروهای امنیتی برنامه های لازم را اجرایی کرده اند تا دشمنان از این حضور و شلوغی پر شور زائران اباعبدالله سواستفاده ای نکنند، زیرا اتفاقات اخیر خلیج فارس این هشدارهای حتمالی را داده است. 
بیت اله آصفی از حضور زائران غیر مسلمان در این پیاده روی عظیم خبر داد و افزود: طی روزهایی که گذشت، بیش از 80هزار زائر خارجی از مرز شلمچه گذر کردند که از جمله این کشورها می توان به آذربایجان، هند، افعانستان، ترکمنستان و پاکستان اشاره کرد که میان آن ها غیرمسلمان نیز دیده می شود.

وی با بیان اینکه خوزستان با داشتن دو مرز مرتبط با عراق در روزهای اربعین حسینی کار دشوارتری دارد، گفت: عده ای از بازدیدکنندگان در مرز شلمچه، اعلام رضایت خود را در رابطه با نظم و امنیت موجود، اعلام کردند. همچنین از تجارب سال های گذشته برای برپایی هرچه بهتر ایام اربعین در مرزها، بهره برده ایم.
 
معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان خاطر نشان کرد: برحسب پیش بینی های انجام شده، جمعیت بیشتری در حال عبور از مرزها هستند و به همین دلیل زیرساختهای در نظر گرفته شده، جوابگوی این سیل عظیم از عشاق اباعبدالله نبود، اما دستور استاندار خوزستان موجب شد تا کار سنگین عبور زائران از مرزها با امنیت انجام شود.

هدایت شورای تامین برای کنترل جمعیت در این شرایط خاص همراه با تلاش و بسیج شدن سپاه، اطلاعات، دولت عراق و نیروی انتظامی ایران در حال انجام است. از طرفی نیز آماده سازی مواکب و پذیرایی از زوار در قالب ارائه طعام و امکانات رفاهی با همت گروه های مردمی صورت گرفته است.
 
آصفی عنوان کرد: همه تلاش خود را خواهیم کرد تا شلمچه مانند روزهای جنگ بدرخشد اما این بار در قالب مرزی جهت رساندن زائران به مقصود خود؛
 
رئیس قرارگاه اربعین حسینی مرز شلمچه بیان کرد: امسال در برگشت زائران حسینی به دلیل برنامه ریزی خود آنها و دستورالعمل های ابلاغی مستمر ستاد اربعین کشور باعث شده تا آنها بعد از زیارت به کشور برگشته و تراکم جمعیت را در روزهای پایانی رقم نزنند 
آصفی از رشد بیش از دو برابری رشد حضور زائران خبر داد و عنوان کرد: حضور گسترده وسایل نقلیه از جمله خودروهای عمومی و همگانی، همچنین خطوط ریلی و هوایی برای کمتر کردن مشکلات رفت و آمد را شاهد هستیم.

نظر شما