شناسهٔ خبر: 35971858 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استقبال دبیرکل سازمان ملل از میانجی‌گری پاکستان میان عربستان و ایران

دبیرکل سازمان ملل از اقدام نخست‌وزیر پاکستان برای میانجیگری در روابط تهران-ریاض استقبال کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان، استفن دوژاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان اعلام کرد که دبیرکل سازمان ملل از اقدام عمران‌خان، نخست‌وزیر پاکستان برای کاهش تنش میان ایران و عربستان سعودی پس از حمله رخ‌داده اخیر به صنعت نفت عربستان استقبال می‌کند.

طبق ترجمه ایسنا از آسوشیتد پرس پاکستان، دوژاریک در جمعی از خبرنگاران در نیویورک گفت که ریاست سازمان ملل از چنین اقداماتی «اصولا» حمایت می‌کند.

استقبال دبیر کل سازمان ملل از اقدام نخست‌وزیر پاکستان در پی این مطرح می‌شود که عمران خان روز یکشنبه هفته جاری در سفرش به ایران در نشست خبری مشترک با حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان گفت: دلیل اصلی سفر من به ایران این است که نمی‌خواهیم درگیری جدیدی در منطقه بوجود بیاید به ویژه اینکه ما خودمان ۱۵ سال درگیر بودیم و ۷۰ هزار نفر را هم در درگیری با تروریسم از دست دادیم.

عمران خان ادامه داد: ایران همسایه ماست و در مواقع مهم به ما کمک کرده است و عربستان هم دوست ماست و به ما کمک کرده است و نمی‌خواهیم بین ایران و عربستان درگیری رخ دهد بلکه معتقدیم باید با مذاکره مشکلات حل شود و به جنگ منتهی نشود.

عمران خان همچنین به دنبال سفرش به ایران، روز سه‌شنبه به عربستان سعودی سفر و با مقامات عالی‌رتبه این کشور دیدار کرد.

همچنین پایگاه خبری رادیو پاکستان روز گذشته گزارش داد که عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در گفت‌وگویی اختصاصی با شبکه سی‌ان‌ان اعلام کرده دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از وی خواسته تا نقش خوبی را روابط میان تهران و واشنگتن ایفا کند.

وی همچنین تصریح کرد که در سفر اخیر خود به تهران، این پیشنهاد دونالد ترامپ را به حسن روحانی رسانده است.

عمران خان با اشاره به پیچیدگی روابط ایران و آمریکا اظهار کرد که تا زمان پاسخ نگرفتن از طرفین، اطلاعات جدیدی را در این زمینه فاش نخواهد کرد./

نظر شما