شناسهٔ خبر: 35970759 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

برای سفر به ماه؛

تصاویر لباس های فضانوردی جدید منتشر شد

شیوا سعیدی قوی اندام

ناسا از ۲ لباس فضانوردی جدید رونمایی کرد که فضانوردان در سفر به ماه آن را به تن خواهند کرد. یکی از آنها برای حرکت و عملیات در سطح ماه است. این لباس انعطاف پذیری زیادی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، ناسا از نسل جدید لباس های فضانوردی رونمایی کرد که در ماموریت آرتمیس استفاده خواهد شد.

 سازمان فضایی آمریکا از یک لباس فضایی مخصوص فعالیت های خارج از فضاپیما و روی سطح ماه و همچنین از یک لباس مخصوص فضانوردان در مدار زمین رونمایی کرد.

 مدلxEMU انعطاف پذیر است و به فضانورد امکان می دهد روی سطح ماه به راحتی حرکت کند. لباس فضانوردی Orion Crew Survival نیز هنگامیکه فضانوردان سوار فضاپیما می شوند یا فرود می آیند، نیز پوشیده می شود.

 به گفته کارشناسان زنان و مردان فضانوردی که در ماموریت آرتمیس به ماه سفر می کنند، می توانند  با کمک این لباس ها آزادی عمل بیشتری داشته باشند و راحت تر حرکت کنند.

لباس فضانوردی xEMU بسیر شبیه لباس های فضانوردی فعلی است و با فناوری های نوین مجهز شده است. فضانوردان می توانند در این لباس خم شوند و وسایلی را بالای سرشان ببرند.

هر لباس دارای دستکش مخصوصی است که هر انگشت دست را می توان در آن حرکت داد. علاوه بر تمام این موارد  لباس مذکور طوری طراحی شده تا در برابر دمای بسیار سرد ماه مقاومت کند. این لباس برای فضانوردان زن و مرد مناسب است.

از سوی دیگر لباس فضانوردی Orion Crew Survival بسیار سبک تر است و  طوری طراحی شده تا فضانوردان هنگام بلندشدن فضاپیما از زمین و فرود آن را به تن کنند.این لباس از میزان فشار می کاهد تا از بدن انسان طی پرواز فضایی محافظت کند.

نظر شما