شناسهٔ خبر: 35970615 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

گشایش نمایشگاه بین‌المللی خرما در شیراز

با حضور استاندار فارس نمایشگاه بین‌المللی خرما در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی شیراز گشایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی نمایشگاه بین‌المللی، با حضور استاندار فارس و مقامات استان و غرفه داران و... نمایشگاه بین‌المللی خرما در شهرک گلستان گشایش یافت.

در ابتدای این آئین سید محمود موسوی مدیر نمایشگاه بین‌المللی شیراز در سخنانی اظهار داشت: هدف از برگزاری این نمایشگاه ایجاد بستری مناسب جهت تبادل اندیشه و تجربیات و بهره‌گیری از جدیدترین فناوری‌ها و علوم روز کشاورزی در این حوزه، کمک به افزایش و رونق تولید و همچنین تسهیل امر بازاریابی و ارائه مستقیم و بدون واسطه محصولات و خدمات و ارتقای سطح فرآوری و صنعت بسته‌بندی این محصول و معرفی فعالان برتر عرصه تولید و فرآوری خرما به بازدیدکنندگان داخلی و خارجی نمایشگاه در جهت فروش و صادرات بیشتر و درنهایت توسعه بازار است.

وی با اشاره به اینکه ابتکار برگزاری نمایشگاه خرما سال گذشته برای اولین بار در فارس رقم‌زده شد، از حضور 70 شرکت‌کننده در سالن حافظ به مساحت 6 هزار مترمربع و رشد 45 درصدی این عنوان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت:  60 درصد مشارکت‌کنندگان این نمایشگاه را فعالان و تولیدکنندگان این حوزه از استان فارس تشکیل داده‌اند و مابقی از استان‌های تهران، البرز، آذربایجان شرقی و غربی، مرکزی، بوشهر، اصفهان، کرمان، خوزستان، هرمزگان، یزد و همچنین دو شرکت از کشورهای پاکستان و تونس حضور مستقیم دارند.

موسوی ادامه داد:  تولیدکنندگان و پرورش‌دهندگان نخل، خرما و فرآوری کنندگان محصولات خرما، ارائه‌دهندگان خدمات آزمایشگاهی، سردخانه‌ای و محل نگهداری و مؤسسات و نهادهای متولی آموزش، تولیدکنندگان و واردکنندگان تجهیزات و لوازم بسته‌بندی، ماشین‌آلات خطوط تولید و سورتینگ در این نمایشگاه شرکت دارند.

وی افزود: هم‌زمان با برگزاری این نمایشگاه بیش از پانزده کارگاه آموزشی، همایش و سمینار با موضوع‌های مختلف ازجمله فرآیند و قوانین صادرات خرما، مدیریت محصول، توسعه ارقام تجاری و بازارپسند، فناوری‌های نوین بسته‌بندی، بهداشت و سیب سلامت، پخت محصولات سنتی خرما، فرآوری و توسعه اقتصادی با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و اتاق بازرگانی، معادن و کشاورزی استان فارس برگزار می‌شود.

 مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی فارس تصریح کرد: در این نمایشگاه رایزنان بازرگانی ایران و کشورهای پاکستان، عمان، ایتالیا، آفریقای جنوبی، روسیه و افغانستان حضور دارند و برگزاری نشست‌های تخصصی با تولیدکنندگان و صادرکنندگان خرما و محصولات وابسته به آن می‌پردازند.

موسوی افزود: در ایام برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی خرما و صنایع وابسته علاوه بر هیئت‌هایی که در قالب تور صنعتی از مدیران استان‌های هرمزگان، خوزستان، بوشهر و کرمان از نمایشگاه بازدید می‌کنند هیئت‌های تجاری بین‌المللی از کشورهای پاکستان، هندوستان، تونس، ترکمنستان، افغانستان، عمان و فرانسه در نمایشگاه حاضرشده و به مذاکره با مشارکت‌کنندگان می‌پردازند.

عنایت اله رحیمی استاندار فارس نیز در آیین افتتاح دومین نمایشگاه بین‌المللی خرما  با اشاره به کارکردهای مؤثر  برپایی نمایشگاه گفت: تسهیل در زنجیره تولید و مصرف از مهم‌ترین دست آوردهای برپایی نمایشگاه‌ها است و جذب سرمایه‌گذار نمود اصلی آن به شمار می‌رود.
استاندار فارس با توصیف شرایط اقلیمی فارس و همخوانی آن با تولید محصولات خرما خاطرنشان کرد: 30 هزار هکتار از اراضی فارس زیر کشت خرما قرار دارد و سالیانه 180 هزار تن  انواع خرما در فارس تولید می‌شود اما نگاه ما باید به موضوع بهره‌وری و بازارپسند سوق پیدا کند.
وی با تأکید بر حمایت از فعالان این بخش افزود: در این بخش در ابتدای راه قرار داریم و امید داریم که فارس به جایگاه شایسته خود در تولید و صادرات خرما پیدا کند.

به گزارش فارس علاقه‌مندان، فعالان و متخصصان این عرصه و عموم مردم می‌توانند جهت بازدید از این نمایشگاه تا روز جمعه مورخ ۲۶ مهر 1398 همه‌روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ به محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس، سالن حافظ مراجعه کنند.

انتهای پیام/76018

نظر شما