شناسهٔ خبر: 35968778 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهم ترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه سه شنبه تا صبح چهارشنبه

تهران – ایرنا- عیادت رییس جمهوری از آیت الله مکارم شیرازی،‌ اعتراض ایران به فیفا و کمیته بین المللی المپیک به دلیل رفتار سخیف بحرینی ها در بی احترامی به سرود ملی کشور،‌ باخت یک بر صفر تیم ملی فوتبال ایران از بحرین،‌ بهره برداری از سامانه بیمه اجباری سلامت در آبان ماه،‌ سقوط شاخص اصلی بورس عربستان،‌ ساز جدایی اسکاتلند از انگلیس،‌ امضا ۱۰ موافقتنامه همکاری میان روسیه و امارات و درخواست مقتدی صدر از زایران اربعین حسینی از جمله مهم ترین اخبار ۱۲ ساعت گذشته ایرنا بود.

صاحب‌خبر -

داخلی::::: ‌
تهران- معاون کل وزارت بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی گفت: دو ماه قبل آیین نامه بیمه اجباری سلامت توسط دولت تصویب شد که بر اساس آن، مردم با حمایت دولت تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند و در آبان ماه از سامانه آن بهره برداری می‌شود.
تهران - رئیس جمهوری عصر سه شنبه با حضور در یکی از بیمارستانهای تهران از حضرت آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی عیادت کرد.
تهران- وزیر ورزش و جوانان گفت: اهانت هواداران و بازیکنان تیم ملی بحرین به سرود ملی جمهوری اسلامی ایران نقض آشکار قوانین و مقررات فیفا و منشور المپیک است و این موضوع را با اعتراض به نهادهای بین المللی(فیفا و کمیته المپیک) پیگیری خواهیم کرد.
تهران - تماشاگران تیم بحرین همزمان با پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران در جریان بازی تیم های ملی فوتبال دو کشور، در رفتاری سخیف اقدام به تمسخر و توهین کردند.
تهران- تیم ملی ایران در سومین بازی خود در چارچوب دور دوم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ و جام ملت‌های ۲۰۲۳ به مصاف بحرین رفت و با یک گل شکست خورد.
تهران- رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران از میانجیگری در مسأله یمن استقبال می کند، گفت: مسأله این است که آمریکا تصور می کند هنوز زمان دوشیدن پول از عربستان تمام نشده است.
تهران - وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حساب کاربری خود در توییتر در خصوص تهاجم به شمال سوریه نوشت: تهاجم به سوریه پایان یابد، توافق آدانا مبنا قرار گیرد و اصول بنیادین حقوق بین‌الملل بشردوستانه رعایت شود.
تهران - سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی اقدام موفق سازمان اطلاعات سپاه در دستگیری سرشبکه کانال ضد انقلاب و معاند آمدنیوز را به سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه تبریک گفت.


خارجی:::::

تهران – ایرنا – منابع خبری گزارش دادند که رژیم صهیونیستی روزانه صدها تن زباله سمی را در کرانه باختری رها می کند.
تهران –  شاخص بازار سهام عربستان روز سه شنبه به پایین ترین میزان خود طی ۱۱ ماه گذشته رسید.
تهران –  پلیس فرانسه با آتش‌ نشان‌های معترض درگیر شده و برای متفرق کردن آنها از ماشین‌های آبپاش و گاز اشک‌آور استفاده کرد.
تهران – دادستان‌های آمریکایی «هالک بانک» ترکیه را به کلاهبرداری، پولشویی و نقض تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران متهم کرده و خواستار پاسخگویی این بانک در دادگاهی آمریکایی شدند.
بغداد- با وجود تبلیغات روانی فراوانی که حامیان گروه‌های تکفیری در هفته های اخیر درباره ناامن بودن استان دیاله برای زائران ایرانی به راه انداخته اند، بسیج مردمی عراق امنیت مطلوبی را در این منطقه برقرار کرده و تردد زائران کشورمان از دیاله بسوی کربلای معلی چشمگیر بوده است.
تهران- «عمران خان» نخست وزیر پاکستان سه‌شنبه شب در جریان سفر به ریاض با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه و «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی به صورت جداگانه دیدار و گفت وگو کرد.
لندن-  سروزیر اسکاتلند خواستار برگزاری دوباره همه پرسی جدایی این منطقه از انگلیس شد و تصریح کرد که نتیجه آن، بایستی از سوی جوامع بین‌المللی به رسمیت شناخته شود.
بغداد - سید مقتدا صدر رهبر جریان صدر در توییتی از زائران حسینی خواست روز اربعین در کربلا، کفن بپوشند و علیه آمریکا، اسراییل و فاسدان شعار سر دهند.
تهران- یک مقام بلندپایه وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه گفت: واشنگتن در صورتی که ترکیه به راهکاری برای برون رفت از بحران شمال سوریه نرسد، تحریم‌های جدیدی علیه این کشور اعمال خواهد کرد.
مسکو –  ولادیمیر پوتین درحالی امارات عربی متحده را ترک کرد که دو کشور ۱۰ موافقتنامه همکاری به ارزش ۱.۳ میلیارد دلار عمدتا در بخش های انرژی، هوا و فضا و توسعه گردشگری امضا کردند.
تهران- یک مقام ارشد در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) سه شنبه شب گفت که این وزارتخانه به دنبال تهیه معافیت‌هایی در ارتباط با تحریم واشنگتن علیه ترکیه است تا قراردادهای فروش سلاح میان دو کشور تحت تأثیر این تحریم‌ها قرار نگیرند.

نظر شما