شناسهٔ خبر: 35968501 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پلیس فرانسه با آتش‌نشان‌های معترض درگیر شد

تهران- ایرنا- پلیس فرانسه با آتش‌نشان‌های معترض درگیر شده و برای متفرق کردن آنها از ماشین‌های آبپاش و گاز اشک‌آور استفاده کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری فرانسه، هزاران آتش‌نشان که خواستار بهبود شرایط معیشتی خود هستند، روز گذشته در پاریس تجمع و تظاهرات خود را به صورت مسالمت‌آمیز آغاز  کردند.
پلیس برای مقابله با معترضانی که در صدد مسدود کردن یکی از خیابان‌ها بودند از گاز اشک‌آور و ماشین‌های آبپاش استفاده کرد.
شماری از معترضان مقابل ساختمان پارلمان تجمع کردند. آنان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: کار زیاد، حقوق اندک. به آتش‌ نشانی خوش آمدید.
وزارت کشور فرانسه گفته که در جریان اعتراضات سه‌شنبه آتش‌ نشان‌ها شش نفر بازداشت و سه افسر پلیس نیز زخمی شدند.
شمار معترضان پاریس هفت تا ۱۰ هزار نفر برآورد شده است. پزشکان و پرستاران از جمله اقشاری بودند که از تظاهرات آتش‌نشان‌ها حمایت کردند.
اواسط ماه سپتامبر (شهریور) گذشته جمعی از وکلا، پزشکان، پرستاران و خلبانان و مهمانداران فرانسوی در اعتراض به برنامه اصلاحات نظام حقوق بازنشستگی دولت «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه، در پاریس راهپیمایی کردند.
پیش‌تر نیز کارکنان بخش حمل و نقل فرانسه در پاریس در اعتراض به این برنامه دولت دست به اعتصاب زده بودند.
حدود ۱۰ روز پیش نیز کشاورزان معترض فرانسوی با مسدود کردن بزرگراه‌ها و جاده‌های این کشور، به جمع مخالفان ضد سیاست‌های مکرون پیوستند.
ظرف یک سال گذشته معترضان موسوم به «جلیقه زردها» به طور هفتگی علیه سیاست‌های اقتصادی دولت تظاهرات گسترده‌ای در شهرهای مختلف فرانسه برگزار کرده‌اند.

برچسب‌ها:

نظر شما