شناسهٔ خبر: 35968387 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خطر بیخ گوش دانش‌آموزان مناطق حاشیه نشین بهبهان؛ محرومیت دردآور منطقه کوره جبور

اخیرا انتشار ویدیویی در فضای مجازی مبنی بر عبور خطرآفرین دانش آموزان دبستانی از عرض جاده واکنش کاربران را برانگیخته و خواستار پاسخ فرماندار شهرستان و چاره اندیشی برای پایان محرومیت مردم این منطقه شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در بهبهان، اخیرا انتشار نمایه‌ای در فضای مجازی مبنی بر عبور خطرآفرین دانش آموزان دبستانی از عرض جاده واکنش کاربران را برانگیخته و خواستار پاسخ فرماندار شهرستان و چاره اندیشی برای پایان محرومیت مردم این منطقه شدند.

منطقه کوره جبور در جوار بیمارستان نیمه ساخته ولیعصر واقع شده است که مردم آن بدلیل تنگنای مالی حاشیه نشینی پیشه گرفته و بر اساس شواهد موجود علی‌رغم محدوده شهری در چند کیلومتری این منطقه از اخذ خدمات دولتی محروم مانده‌اند.

رسول عبدی پور در گفت و گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: موضوع مطروحه اساسا در حوزه وظایف راهنمایی و رانندگی است و امور مربوط به لحظه ورود و خروج دانش آموز به عهده این اداره واگذار شده و پس از آن به عهده والدین است.

وی افزود: با این وجود مدرسه مذکور در منطقه مسکونی بنا شده که هیچ خطری برای دانش آموز ندارد اما نکته مهم این است که پس از ارسال فیلم از سوی این خبرگزاری فورا به معلم مشاهده شده تشویقی ابلاغ شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بهبهان بیان کرد: صریحا اعلام می‌شود که  موضوع خط کشی و نصب تابلوی راهنمایی در چارچوب وظایف ما نیست اما به حس نوع دوستی معلم گرامی ارج نهاده و پس از مشاهده فیلم به وی تشویقی ابلاغ شد.

با محرومیت خو گرفته‌ایم؛ کوره جبور کمتر از کیلومتر با محدوده شهری فاصله دارد

یکی از والدین دانش آموزان کوره جبور پس از انتشار فیلم در تماس تلفنی با خبرنگار تسنیم عنوان کرد: متاسفانه مدیران شهری به بهانه عدم وجود منطقه کوره جبور در محدوده شهری از ارائه امکانات به این منطقه خودداری می‌کنند و ما در بدهیات اولیه زندگی مانده‌ایم.

وی گفت: ما دانش آموزان خود را به مشقت فراوان راهی مدرسه می‌کنیم و امیدواریم با سواد دار شدن فرزندانمان از فقر فعلی خارج می‌شویم که متاسفانه دیدن چنین صحنه‌هایی علاوه بر دلهره آور بودن برای خودمان دردناک است.

این ولی دانش آموز با صدایی بغض آلود تصریح کرد: جدای از سیکل اداری و ضوابط اداری انتظار داریم فرماندار شهرستان به حاشیه نشینی ما توجه کرده و کمترین کار که خط کشی عابر پیاده برای دانش آموز است را انجام بدهند.

اندکی صبر، صبح نزدیک است!

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان بهبهان در این باره ادامه داد: جاده کمربندی قدیم اهواز در حال حاضر نیاز به تعمیرات اساسی دارد و در دست تعمیر است.

کاظم شکرخواه بیان کرد: جاده مذکور متاسفانه وضعیت آسفالت مناسبی ندارد و اصلا مهیای خط کشی جاده‌ای و عابر پیاده نیست که امیدواریم پس از بهسازی کمربندی و رفع نواقص شاهد مرتفع شدن مشکلات این منطقه باشیم.

فرزندان خانواده‌های بی بضاعت در انتظار نیم نگاه مسئولان استانی و شهرستانی!

انتشار این حیث نمایه‌ها نشان از این دارد که زیرساخت های زندگی شهری برای برخی مناطق در بهبهان هنوز در راهروهای ادارات مانده  و در انتظار وقت ملاقت مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان است.

از مجموعه اداری شهر بهبهان انتظار است ضمن بررسی چرایی بنا شدن منطقه حاشین نشین درست در چندصدمتری محدوده شهری بدلیل عدم تمکن مالی این موضوع را ریشه‌ای بررسی و آسیب شناسی کنند.

با توجه به انتشار گسترده این فیلم و برای جلوگیری از سو استفاده بیگانگان مطلوب است فرماندار بهبهان راسا دستور رفع نقض موقت صادر کرده و پس از آن در معیت نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در صدد ریشه یابی و مرتفع کردن مشکل باشد.

انتهای پیام/ش

نظر شما