شناسهٔ خبر: 35968142 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استیضاح ترامپ موضوع مهم چهارمین مناظره انتخاباتی دموکرات‌ها

نیویورک- ایرنا- 12 داوطلب ریاست جمهوری آمریکا از حزب دموکرات شامگاه سه شنبه به وقت محلی در اوهایو به مناظره انتخاباتی آمدند و در نخستین سوال، دلایل خود را برای استیضاح دونالد ترامپ تشریح کردند.

صاحب‌خبر -

سناتور الیزابت وارن که در این دور از رقابت ها تا کنون توانسته است خود را به بالاترین سطح بین دموکرات ها برساند، گفت: بعضی وقت‌ها مسایلی هستند که بزرگتر از مسایل سیاسی است و فکر می کند پرونده تحقیقات استیضاح فعلی از این قبیل است.

هریس

سناتور کاملا هریس که همواره پیکان حملات خود را متوجه دونالد ترامپ کرده است هم گفت به عزل دونالد ترامپ رای خواهد داد اگر مجلس نمایندگان به استیضاح او رای دهد.

این داوطلب ریاست جمهوری آمریکا درباره دلیل این اقدام خود اظهار کرد:ترامپ مرتکب جرم شده است. این شوک آور است اما او به ما گفت که بود.

هریس ادامه داد: در طی آن انتخابات ، دونالد ترامپ به ما گفت که می تواند کسی را به خیابان پنجم شوت کند و با او فاصله بگیرد. او از زمانی که برنده شد تنها مردم آمریکا را فروخت.

بوتیجیج

پته بوتیجیج دلیل حضور خود در این انتخابات را برگرداندن ریاست جمهوری از دونالد ترامپ دانست و از تماشاچیان این مناظره خواست پایان ریاست جمهوری دونالد ترامپ را تصور کنند.

او گفت واقعا تصور کنید نخست روز پس از ریاست جمهوری دونالد ترامپ چگونه خواهد بود. در همان روز ، کشور ما بیشتر "آسیب پذیر" خواهد بود. حتی بیشتر از آنچه که اکنون در سیاست رخ داده است، اقتصاد از هم پاشیده و تغییرات آب و هوایی و دیگر موضوعات باید بررسی شوند.

شهردار پیشین ایندایانا افزود: من کاندیدای رئیس جمهور هستم که می تواند ورق را برگرداند.

استیر

تام استیر تاجری که برای نخستین بار در مناظره انتخاباتی دموکرات ها شرکت کرده است هم ترامپ را مورد حمله قرار داد و او را "مجرمی در کاخ سفید" نامید.

وی گفت: من می خواهم به همه یادآوری کنم که هر داوطلبی در اینجا شایسته تر ، منسجم تر و میهن پرست تر از جنایتکار در کاخ سفید است.

این داوطلب ریاست جمهوری آمریکا افزود: دو سال پیش ، من نیاز به "جنبش استیضاح" را شروع کردم زیرا می دانستم در ساختمان ۱۶۰۰ خیابان پنسیلوانیا مشکلی وجود دارد که فاسد ترین رئیس جمهوری را در کشور داشتیم و صدا و اراده مردم آمریکا باید به واشنگتن کشیده شود تا ببینند که چه چیزی درست و چه چیزی غلط است.

استیر خاطرنشان کرد: استیضاح و برکناری رئیس جمهوری آمریکا موضوعی است که مردم آمریکا خواستار آن هستند.

بایدن

جو بایدن معاون اول باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا درباره موضوع فرزندش هانتر بایدن در کشورهای خارجی همچون اوکراین و چین مورد سوال قرار گرفت که پاسخ داد: پسرم هیچ کار اشتباهی نکرده است و من هم هیچ کار اشتباهی مرتکب نشده ام.

وی سپس به تحقیق استیضاح ترامپ پرداخت و گفت: آنچه فکر می کنم مهم است این است که ما بر خارج کردن این مرد از کاخ سفید تمرکز کنیم. ترامپ در تاریخ مدرن و در طول تاریخ ما فاسدترین است.

سندرز

برنی سندرز سناتور ورمونت و داوطلب ریاست جمهوری آمریکا به عنوان سوسیال دموکرات هم گفت: مجلس نمایندگان او (ترامپ) را سزاوار استیضاح خواهد یافت.

کلوباچر

سناتور امی کلوباچر هم در این باره گفت: مایل است از ترامپ بپرسد چگونه اقدامات او آمریکا را بار دیگر شکوهمند می سازد.

کاسترو

جولیان کاسترو هم به مساله استیضاح واکنش نشان داد و درباره توانایی دموکرات‌ها برای انجام اقدامات دیگر در حالی که تمرکز بر استیضاح است، اظهار کرد: این مانند آن است که ما همزمان هم راه می رویم و هم آدامس می جویم.

گابارد

تولسی گابارد عضو مجلس نمایندگان که مخالف جنگ های آمریکا در خاورمیانه است و آنها را جنگ هایی برای تغییر رژیم می نامد هم از استیضاح ترامپ حمایت کرد و یادآور شد: فرخوان برای استیضاح اندکی پس از پیروزی وی در انتخابات آغاز شد و این موضوع از زمانی که او در انتخابات ۲۰۱۶ پیروز شد، ما را به عنوان دموکرات ناراحت کرد.

در این مناظره اگرچه در برخی زمینه ها تفاوت نظرهایی وجود داشت، اما ۱۲ داوطلب حاضر در این مناظره در لزوم استیضاح دونالد ترامپ و عزل وی از ریاست جمهوری آمریکا اتفاق نظر داشتند.

الیزابت وارن، جو بایدن، برنی سندرز، تولسی گابارد، تام استیر، پته بوتجیج، بتو اورورک، جولیان کاسترو، کاملا هریس، کوری بوکر، اندرو یانگ و امی کلوباچر شرکت داشتند.

نظر شما