شناسهٔ خبر: 35967729 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

الزام شهرداری تهران به ارائه خدمات ویژه به نابینایان تهرانی واگذاری۱۰زمین و کمک۶۰میلیاردی به یک خیریه تحریم دارو و تجهیزات پزشکی جنایت علیه بشریت است

از گوشه و کنار

صاحب‌خبر -

الزام شهرداری تهران به ارائه خدمات ویژه به نابینایان تهرانی

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر با اشاره به الزام شهرداری برای ارائه خدمات ویژه به نابینایان تهرانی بر ایجاد باغ گل ویژه نابینایان در بوستان‌های بزرگ شهری تاکید کرد. به گزارش ایلنا، مجید فراهانی، در تذکری گفت: امروز(23مهر) روز جهانی عصای سفید است، روزی است برای ما تا به یاد آوریم نابینایان و معلولان این شهر به عنوان شهروند حقی بر شهر دارند و باید مدیریت شهری و دستگاه‌های اجرایی برای زندگی این عزیزان اقدامات مناسبی در مسیر دسترس‌پذیری شهر و تسهیل آمد و شد، امکان فعالیت‌های فرهنگی،اجتماعی و اقتصادی به انجام برساند.  او افزود: متاسفانه وضعیت دسترسی نابینایان و دیگر معلولان به امکانات و زیر ساخت‌های شهری سال‌ها مورد غفلت مدیریت شهری بوده و حق بدیهی این عزیزان مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گرفته است و بر همین اساس امروز به جای آنکه شاهد پویایی و فعالیت نابینایان و دیگر معلولان در سطح شهر باشیم، مشاهده می‌کنیم که این عزیزان گرفتار مشکلات اولیهای همچون حمل‌ونقل و تردد در شهر هستند.  عضو شورای شهر تهران بیان کرد: خواهان اجرای کامل مصوبه شورای شهر تهران درباره نابینایان به ویژه مصوبات الزام شهرداری تهران به ارائه خدمات ویژه به نابینایان تهرانی و الزام شهرداری تهران به ایجاد باغ گل ویژه نابینایان در بوستان‌های بزرگ شهری به عنوان دو مصوبه خاص هستم.

    

در زمان تصدی شهردار اسبق تهران صورت گرفت

واگذاری۱۰زمین و کمک۶۰میلیاردی به یک خیریه 

عضو شورای شهر تهران در خصوص عدم مشخص شدن چرایی واگذاری زمین و کمک‌های نقدی از سوی مدیریت شهردار اسبق به یک موسسه خیریه، تذکر داد. به گزارش ایسنا، شهربانو امانی صبح دیروز در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه تذکر من به شهردار تهران است چرا که بارها در مورد واگذاری زمین به موسسات مختلف تذکر دادم اما پاسخی نگرفتم، گفت:‌ در گزارش تفریغ بودجه، حسابرس منتخب شورا تخلفاتی را از سوی شهرداری تهران احراز کرد و منتظر بودیم که ببینیم شهرداری با این موارد تخلف چه می‌کند؟ اما جوابی ندیدیم. او گفت: تذکرمان خطاب به شهرداری است چرا که در گزارش تفریغ بودجه اعلام شد که ۶۰ میلیارد تومان به یک خیریه متوسل به امام‌رضا پرداخت شده و قطعاتی زمین نیز به مساحت ۷۰هزار مترمربع به این خیریه واگذار شده تا سعی کنند در تهران بیمارستان مغز و اعصاب به نام پرفسور سمیعی بسازند که بعدا این پرفسور به ایران آمد و بعد با دلگیری گذاشت و رفت. آیا این واگذاری براساس طرح تفصیلی و جامع و کمیسیون ماده پنج بوده است؟ آیا واگذاری ۱۰ فقره زمین طبق قانون بوده است؟ 

    

تحریم دارو و تجهیزات پزشکی جنایت علیه بشریت است

وزیر بهداشت گفت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا و ممانعت از دسترسی مردم ایران به دارو، تجهیزات پزشکی و مواد غذایی تهدیدی برای سلامت ایرانیان و جنایت علیه بشریت است.  سعید نمکی در مراسم افتتاح اجلاس وزرای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی افزود: از دبیرکل سازمان بهداشت جهانی که در این اجلاس حضور دارد، انتظار داریم از مظلومیت کشور ایران که در اوج جنگ ظالمانه اقتصادی می‌کوشد بدون عقبگرد در حوزه سلامت و ارتقای خدمات بهداشتی تلاش کند، دفاع کرده و نگذارد سلامت مردم کشور ما لگدمال عهدشکنی و خودکامگی آمریکا شود.  او اضافه کرد: ما متعهد به ارائه خدمات بهداشتی به همه افراد اعم از شیعه، سنی، کلیمی، مسیحی، زرتشتی و حتی زندانیان محکوم به اعدام هستیم و از سازمان بهداشت جهانی می‌خواهیم نگذارد سلامت هیچ کسی توسط جنگ افروزان و فرقه‌گرایان دستخوش آسیب، تهدید و بی‌عدالتی شود.

 

نظر شما