شناسهٔ خبر: 35967568 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

نتایج و جدول مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 در آسیا (23 مهر 98)؛ روز ناکامی تیم‌های صاحب نام

علیرضا نجاتی

نتایج امروز هفته چهارم مرحله مقدماتی جام جهانی آسیا نشان داد تنها داشتن اسم بزرگ، نمی‌تواند پیروزی را رقم بزند. تیم‌های چین، عربستان، کره جنوبی، امارات و ایران از کسب پیروزی بازماندند.

صاحب‌خبر -

طرفداری- امروز سه شنبه، 23 مهر مسابقات هفته چهارم مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر و مقدماتی جام ملت‌های آسیای 2023 چین برگزار شد که طی آن، نتایج جالب و بعضا عجیبی رقم خورد.

گروه A

در گروه A مسابقات، سوریه موفق شد در خانه با نتیجه 4-0 برابر گوام، ضعیف‌ترین تیم گروه پیروز شود اما چین در خانه فیلیپین با نتیجه 0-0 متوقف شد تا صدر جدول را از دست بدهد. مالدیو نیز امروز استراحت داشت. در این گروه، دو تیم سوریه و چین مدعیان اصلی صعود به مرحله بعدی هستند. فیلیپین و مالدیو شانس بسیار اندکی برای صعود دارند و گوام نیز هیچ شانسی ندارد.

گروه B

در گروه B مسابقات، ظهر امروز استرالیا با نتیجه 7-1 چین تایپه قعرنشین را درهم کوبید. در دیگر بازی این گروه، اردن با نتیجه 3-0 برابر نپال پیروز شد. کویت نیز امروز استراحت داشت. در این گروه استرالیا بی‌رقیب به نظر می‌رسد و تیم‌های اردن و کویت برای کسب رده دوم رقابت خواهند کرد. نپال در این گروه 3 امتیازی است اما با یک بازی بیشتر و فاصله چهار امتیازی با رده دوم، شانس اندکی برای صعود دارد. چین تایپه نیز بدون امتیاز است.

گروه C

در دیداری حساس در این گروه، بحرین توانست در خانه با نتیجه 1-0 برابر ایران، بهترین تیم آسیا در رنکینگ فیفا غلبه کند. تیم ملی عراق نیز با نتیجه 4-0 در خانه کامبوج پیروز شد و به صدرجدول رسید. هنگ کنگ نیز استراحت داشت. اوضاع این گروه که یکی از سخت‌ترین گروه‌های دور دوم مقدماتی است، از همین حالا پیچیده شده است. عراق، بحرین و ایران رقابت نزدیکی برای راهیابی به مرحله بعدی دارند. این در حالی است که نمی‌توان شانسی را برای هنگ کنگ و کامبوج جهت صعود متصور شد.

گروه D

این گروه نیز که در کنار گروه C از گروه‌های سخت دور دوم مقدماتی است و حالا به لطف پدیده‌ای چون فلسطین، خیال عربستان و ازبکستان از بابت صعود راحت نیست. در بازی‌های امروز تیم ملی فلسطین که برای نخستین بار در خانه خود و نه در زمین بی‌طرف از عربستان سعودی میزبانی می‌کرد، توانست نتیجه ارزشمند 0-0 را کسب کند. ازبکستان که پیش‌تر برابر همین فلسطین باخته بود، با پیروزی 3-1 در خانه سنگاپور تا حدی به اوضاعش سر و سامان بخشید. یمن نیز استراحت داشت. در این گروه، ازبکستان و عربستان از شانس‌های اصلی هستند اما فلسطین را نیز نباید دست کم گرفت.

گروه E

در یکی از آسان‌ترین گروه‌های این مرحله، قطر فقط برای راهیابی به جام ملت‌های آسیا تلاش می‌کند و قهرمان آسیا را باید تیم اول این گروه بدانیم. اول شدن قطر در این گروه به این معنی است که تیم دوم این گروه، مستقیما به مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی راه می‌یابد و عمان در حال حاضر شانس بالایی دارد. در مسابقات امروز، هند و بنگلادش به تساوی 1-1 رضایت دادند و قطر 2-1 بر عمان غلبه کرد. افغانستان نیز استراحت داشت. 

گروه F

ژاپن به راحتی با نتیجه 3-0 برابر تاجیکستان پیروز شد تا صدرنشینی اش را تثبیت کند. قرقیزستان نیز 2-1 مغولستان را شکست داد تا شانسش برای صعود از این گروه را حفظ کند. دیدار رو در روی قرقیزستان و تاجیکستان می تواند برای مشخص شدن تیم دوم این گروه، تعیین کننده باشد. میانمار بدون شانس نیز امروز استراحت داشت.

گروه G

در گروه چهار میزبان جام ملت‌های آسیای 2007 و امارات، اتفاقات عجیبی رقم خورد. در یک نتیجه عجیب، امارات که مدعی اصلی صعود از این گروه بود، در خانه تایلند 2-1 شکست خورد تا به رده سوم سقوط کند. ویتنام نیز با نتیجه 3-1 برابر اندونزی پیروز شد تا هم امتیاز با تایلند، در رده دوم قرار گیرد. با لغزش امروز امارات، رقابت های این گروه نیز شکلی جذاب پیدا کرده است. تایلند، ویتنام، امارات و حتی مالزی شانس صعود به مرحله بعدی را دارند اما اندونزی با چهار شکست، هیچ شانسی ندارد.

گروه H

در دیداری تاریخی، کره شمالی و کره جنوبی در پیونگ یانگ به مصاف هم رفتند. این بازی که پشت درهای بسته برگزار شد، با نتیجه 0-0 به اتمام رسید تا دو کره، مطابق انتظار دو تیم بالای جدول باشند اما تساوی برابر دشمن دیرینه، نتیجه جالبی برای کره جنوبی به شمار نمی رود. البته در این گروه لبنان نیز با شکست سریلانکا، 6 امتیازی شد تا در تعقیب دو کره 7 امتیازی بماند و از شانس مساعدی برای صعود برخوردار باشد. ترکمنستان نیز استراحت کرد.

نظر شما