شناسهٔ خبر: 35966901 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس پلیس راهور خوزستان:

ترافیک در مسیرهای منتهی به مرزهای خوزستان روان است / احتمال تعطیلی خوزستان در روزهای ۲۴ و ۲۸ مهر

سرهنگ جمشیدی، از روان بودن ترافیک در مسیر های منتهی به مرزهای خوزستان خبر داد و گفت: در شورای تامین خوزستان پیشنهاد دادیم تا روزهای ۲۴ و ۲۸ مهر در این استان تعطیل اعلام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سرهنگ منصور جمشیدی» امروز (سه شنبه 23 مهر) با حضور در قرارگاه رسانه ای اربعین مستقر در مرز شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال شاهد بیشترین حجم ترافیک در مرز شلمچه بودیم و از ماه ها قبل برنامه ریزی برای کنترل این حجم از ترافیک را پیش بینی کردیم.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان خوزستان با بیان اینکه در همه مسیرهای منتهی به مرزهای خوزستان ترافیک روان است افزود: در حال حاضر 25 هزار خودرو در پارکینگ بزرگ مرز شلمچه پارک شده که خوشبختانه طی این مدت هیچ مورد تخلف و سرقت از پارکینگ‌های استان و مرز شلمچه گزارش نشده است.

 

وی اضافه کرد: در شورای تأمین استان خوزستان، پیشنهاد داده شد تا روزهای 24 و 28 مهر تعطیل اعلام شود، اما به احتمال فراوان روز 28 مهر تعطیل خواهد شد، این پیشنهاد برای آن بود که تمام امکانات استان برای بازگشت زائران بسیج شوند.

 

سرهنگ جمشیدی به نامتوازن بودن بار تردد در مرز شلمچه اشاره کرد و اذعان داشت: اکنون اولویت زائران خروج از کشور است و طی 2 روز آینده توازن به سوی ورود زائران تغییر خواهد کرد.

 

وی با اشاره به اینکه امسال مردم و مسئولان استان خوزستان در اربعین از امتحانی بزرگ، سربلند بیرون آمدند تصریح کرد: امسال در اربعین کار بزرگی انجام شد و هیچ جای دنیا نمی توانند این حجم از جمعیت و تردد را ساماندهی کنند.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته یک هزار و 500 دستگاه خودرو در پارکینگ مرکزی شلمچه پارک شده بود تاکید کرد: امسال نیز بیش از 25 هزار دستگاه خودروی سواری در پارکینگ شلمچه پارک شده و پیش‌بینی کرده ایم که این رقم به 30 هزار خودرو نیز برسید.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان از محدودیت‌های احتمالی در جاده‌های استان برای بازگشت زائران خبر داد و عنوان کرد: با توجه به اینکه طی روزهای آینده موج بازگشت زائران اربعین حسینی آغاز می شود در جاده خرمشهر - اهواز محدودیت ترافیکی اعمال خواهد شد.

 

وی ادامه داد: همچنین در تمامی محورهای استان در این برهه از زمان برای سهولت در امر ترافیک شامل محدودیت‌هایی خواهند شد که از طریق رسانه‌ها به آگاهی مردم خواهد رسید.

 

وی بر ممنوعیت ورود موتور سیکلت‌ و سه چرخه‌ها به مرزهای خوزستان تاکید کرد و گفت: ورود این وسایط نقلیه به مرزهای خوزستان ممنوع است و چنانچه مشاهده شود با خاطیان برخورد قانونی صورت می گیرد و موتور یا سه چرخه آنها نیز توقیف خواهد شد.

 

نظر شما