شناسهٔ خبر: 35965819 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

گیشه جوکر از ۵۰۰ میلیون دلار عبور کرد

همشهری آنلاین: فیلم «جوکر» با ادامه اکران موفق خود توانست مجموع فروش جهانی خود را پس از ۱۲ روز اکران به بیش از ۵۴۸ میلیون دلار برساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین، فیلم «جوکر» در ادامه اکران خود در ۷۹ کشور جهان به فروش ۱۲۵.۳ میلیون دلار دست یافت و مجموع فروش گیشه بین‌الملل را به ۳۵۴.۷ میلیون دلار و فروش جهانی (گیشه بین‌الملل + گیشه آمریکا) خود را به ۵۴۸.۳ میلیون دلار ارتقاء داد.  

این فیلم در ۷۳ بازار خارجی در صدر گیشه فروش قرار گرفت و بویژه در کشورهای اروپایی عملکرد موفقی داشت و ۱۰.۶ میلیون دلار در فرانسه، ۹.۶ میلیون دلار در آلمان و ۱۲ میلیون دلار  در بریتانیا فروخت و در سینماهای مکزیک نیز ۸.۳ میلیون دلار به فروش خود اضافه کرد.  

پس از رونمایی از فیلم «جوکر» در جشنواره فیلم ونیز که با کسب جایزه شیر طلای بهترین فیلم این رویداد سینمایی همراه شد، به تدریج نگرانی‌هایی درباره این فیلم به سبب مضمون‌های پوچ‌گرایانه و همچنین خشونت فراوان آن ایجاد شد و به همین دلیل سینماهای آمریکا تدابیر ویژه‌ای اتخاذ کردند که شامل ممنوعیت استفاده از ماسک و لباس‌های خاص، رنگ کردن صورت و استفاده ازاسلحه یا شیء می‌شود که موجب ناراحتی حاضرین در سالن نمایش شود.  

همچنین پلیس آمریکا پیش از ورود مخاطبان با سالن‌های سینما کارت‌های شناسایی آن‌ها را بررسی می‌کند و در عین حال تاکید می‌کند که درجه سنی این فیلم (R=محدود) است و افراد پائین ۱۷ سال برای نمایش این فیلم باید با والدین خود همراهی شوند.

داستان فیلم «جوکر» درباره شخصیت شکست‌خورده‌ای به نام «آرتور فلک» است که پس از تجربه‌های تلخ فراوان تبدیل به یک دلقک قاتل و پوچ‌گرای خشن می‌شود. «خواکین فینیکس» پس از «جک نیکلسون»، «هیث لجر» و «جارد تلو»، چهارمین فردی است که در یک فیلم بلند سینمایی در نقش جوکر بازی می‌کند.  

«جوکر» از فیلم‌های مهم فصل جوایز سینمایی ۲۰۲۰-۲۰۱۹ محسوب می‌شود.  

برچسب‌ها:

نظر شما