شناسهٔ خبر: 35960986 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

گزارش هیأت ویژه بررسی دلایل سیلاب‌ به رئیس جمهور ارائه شد

رئیس هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها گفت: در انتهای ۶ماه حکم رئیس جمهور برای هیأت ویژه گزارش سیلاب هستیم که گزارش بررسی‌ها امروز به رئیس جمهور ارائه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، محمود نیلی احمد آبادی رئیس هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها و رئیس دانشگاه تهران در نشست خبری هیات ویژه گزارش سیلاب که صبح امروز در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزارشد، گفت: بررسی سیلاب امسال از ماموریت های مهم دانشگاه تهران است، در انتهای ۶ماه حکم رئیس جمهور برای هیأت ویژه گزارش سیلاب هستیم که این بررسی امروز به رئیس جمهور داده شد، خوشبختانه با تشکیل هیأت حدود ۲۵۰نفر در قالب ۱۶کارگروه گزارش سیلاب را آماده کردند.
وی افزود: بیشتر کارگروه ها گزارش نهایی خود را اعلام کردند اما تاخیر گزارش سیلاب به دلیل ارسال گزارش به دستگاه‌های مربوطه برای دومین بار بود که پس از ۲۰روز پاسخ دستگاه‌ها را دریافت کردیم.

وی افزود:گزارش سیلاب یک گزارش ملی است و دقت لازم در آن انجام شده است در بخش اول گزارش هیات آسیب ها و رهنمودها را آماده کرده است که پس از تایید کمیته بررسی و ارسال گزارش برای سومین بار اعلام می شود.

نیلی احمد آبادی تصریح کرد: اتفاقی که در تشکیل هیات افتاد این بود که همه صاحب نظران مشارکت داشتند و بسیاری از دستگاه ها پاسخ گزارش ما را در پرسش سووالات دادند که جای تشکر دارد از طرفی باید بگویم در سطح ملی در گزارش سیلاب استفاده کرده ایم.

رئیس دانشگاه تهران گفت: ۲ کارگاه بین المللی تشکیل شد با مشارکت سازمان بهداشت جهانی و دیگر کارگاهی با همکاری سازمان برنامه و بودجه راه اندازی شد که کار هیأت به خوبی در مسیر درست حرکت کرده است که مورد تایید کارشناسان خارجی بود.
وی ادامه داد: موضوع پیگیری یافته های هیأت پس از گزارش سیلاب از مسائل مهم است که باید انجام شود که در این خصوص با رئیس جمهور مذاکره کرده ایم که این کار می تواند از حوادث پیشگیری کند.
نیلی احمد آبادی اضافه کرد: اگر صاحب نظران فکر می کنند مسائلی وجود دارد که می تواند به گزارش سیلاب کمک کند ما آماده دریافت یافته های آنها هستیم، اکنون محتوای گزارش آماده است و پاسخ سؤالات ریاست جمهوری داده شده است که تا ۲ماه دیگر گزارش نهایی اعلام می شود.
وی گفت: از ۱۶کارگروه گزارش سیلاب تعداد ۱۰ کارگروه به رخداد نحوه سیلاب پرداخته‌اند که نتیجه آن جامع و کامل است و می تواند در بسیاری از حوادث کارگشا باشد.
انتهای پیام/

نظر شما