شناسهٔ خبر: 35960610 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

صندوق خُرد زنان روستایی توسعه یابد

همدان- ایرنا- مدیرکل امور بانوان استانداری همدان با تاکید بر توسعه صندوق خُرد زنان روستایی گفت: این صندوق کمک موثری به اشتغال و درآمدزایی بانوان می‌کند.

صاحب‌خبر -

ربیعه علیمحمدی روز سه‌شنبه در آیین روز جهانی زنان روستایی و عشایری افزود: توسعه روستایی در گرو توجه به نقش زنان روستایی است و این قشر از جامعه باید در دسترسی به منابع روستایی و در زمینه آموزش و اشتغال که از مصادیق توسعه شناخته می شود به صورت برابر مشارکت داشته باشند. 

وی با تاکید بر پشتیبانی از زنان روستایی به عنوان تولیدکنندگان و مشارکت کنندگان مهم جامعه اظهار داشت: اولویت خاص آن ها دسترسی به تمامی امکانات فرهنگی، اجتماعی و بهزیستی است. 

علیمحمدی به توانمند سازی، خودباوری و تقویت نشاط در بانوان روستایی تاکید کرد و گفت: دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به روستائیان و تأمین نیازهای بانوان روستایی دارد.

مدیرکل امور بانوان استانداری همدان ادامه داد: بیمه اجتماعی کشاورزان و عشایر باید توسعه یابد و فرهنگ بیمه در بین این قشر تقویت شود.

علیمحمدی با بیان اینکه بیمه اجتماعی مربوط به دریافت بازنشستگی و مستمری برای بازماندگان است اظهار داشت: با توجه به اهمیت بیمه در دوران پیری و بازنشستگی، هنوز روستاییان، عشایر و کشاورزان به  دلیل آشنا نبودن با فرهنگ بیمه ، از ثبت نام بیمه اجتماعی خودداری می‌کنند.

وی افزود: زنان روستایی، عشایری و کشاورز در رده سنی بین  ۱۸ تا ۵۰  سال با در دست داشتن یک قطعه عکس، شناسنامه و کارت ملی خود و افراد تحت تکفل، با مراجعه به یکی از کارگزاری‌های مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان، می‌توانند خود را بیمه کنند.

وی خاطرنشان کرد: عشایر، روستاییان و کشاورزان با پرداخت ماهانه ۲۲۵ تا ۵۵۰ هزار ریال حق بیمه زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می گیرند.

رییس اداره ترویج جهاد کشاورزی شهرستان همدان نیز گفت: به مناسبت روز جهانی زن روستایی و عشایر برنامه پاسداشت با حضور اعضای صندوق های خرد زنان روستایی برگزار شده است.

علی جمشیدنیا اظهار داشت: در شهرستان همدان هشت صندوق خرد زنان روستایی با ۲۹۵ نفر عضو فعال است.

۷۵۲۳/۲۰۸۷

نظر شما