شناسهٔ خبر: 35960047 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر خارجه قطر: هیچ مشکلی با ایران نداریم

ایرنا - تهران - "محمد بن عبدالرحمن آل ثانی" معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در نشست امنیتی دوحه تاکید که کشورش در کل تاریخ هیچ مشکلی با جمهوری اسلامی ایران نداشته است .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک وزیر خارجه قطر که در "نشست امنیتی دوحه - 2019" سخن می گفت ، تاکید کرد: از زمان اجرای تحریم توسط کشورهای همسایه در سال ۲۰۱۷ ایران همواره به دوحه کمک کرده است.

عربستان ، امارات ، بحرین و مصر از 5 ژوئن 2017 ( 15 خرداد 96) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم روابط خود را با این کشور قطع کردند و مرزهای زمینی ، دریایی و هوایی را هم به روی آن بستند.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی در خصوص روابط میان آمریکا و ایران و احتمال میانجی گری این کشور برای بهبود  روابط تهران و واشنگتن ، اظهار داشت ؛ ما واسطه بین ایران و آمریکا نیستیم، اما می خواهیم مطمئن شویم که بین آنها هیچ گونه درگیری رخ نمی دهد که بتواند بر اوضاع در منطقه و سایر کشورها تاثیر بگذارد.

حمایت از عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه
وزیر خارجه قطر در ادامه با اشاره به حمله ترکیه به شمال شرق سوریه گفت: ترکیه نمی تواند منتظر بماند تا تهدیدات علیه این کشور به داخل خاکش منتقل شود.
وی افزود: اسلحه و تجهیزات نظامی که در جنگ با داعش در اختیار نیروهای کرد سوریه قرار گرفت به تهدیدی علیه امنیت ترکیه تبدیل شد. 
معاون نخست وزیر قطر خاطرنشان کرد که نمی توان همه سرزنش ها را متوجه ترکیه دانست زیرا این کشور قصد دارد جلوی تروریسم را بگیرد و نمی تواند منتظر بماند تا تهدیدات به داخل خاکش برسد.
وزیر خارجه قطر با تروریستی خواندن "پ.ک.ک" گروه های مسلح زیر مجموعه آن را تهدیدی علیه ترکیه ارزیابی کرد و افزود: آنکارا تنها یک هدف دارد و آن مقابله با تهدیدات علیه امنیت ملی این کشور است و ترکیه به وضوح اعلام کرده که قصد ماندن در خاک سوریه را ندارد.
وی همچنین گفت: کردهای ترکیه به راحتی در این کشور زندگی می کنند و حضور ترکیه در سوریه ربطی به مباحث نژادی ندارد و ما تاکنون خبری مبنی بر پاکسازی نژادی از سوی ترکیه نشنیده ایم و مناطق آزاد شده در سوریه اکنون وضعیت به مراتب بهتری دارند.

دوحه از اخوان المسلمین مصر حمایت نمی کند
وزیر خارجه قطر همچنین حمایت کشورش از "اخوان المسلمین" مصر و نیز گروه تروریستی "جبهه النصره" را رد و تاکید کرد که دوحه هیچ حمایتی از اخوان المسلمین نکرده و تنها از "محمد مرسی" رئیس جمهوری پیشین این کشور به عنوان منتخب ملت مصر حمایت کرده است.
آل ثانی در خصوص حمایت از گروه تروریستی النصره هم گفت: ما از همه گروه های مخالف مسلح دولت سوریه حمایت می کردیم و این کاری است که بقیه کشورها هم از گروه های مسلح و مخالف دمشق انجام می دادند.

برچسب‌ها:

نظر شما