شناسهٔ خبر: 35952952 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تعرض به حریم خصوصی مشترکان موبایل به بهانه ارائه خدمات بهتر؟!

اپراتورهای تلفن همراه، از جمله شرکت‌هایی هستند که به دلیل برخورداری از تعداد بالای مشترک، با حجم گسترده‌ای از اعضای جامعه مواجه هستند و همزمان در این روزها نحوه خدمات دهی اپراتورها به زائران اربعین محل بحث شده است.

صاحب‌خبر -

مشترکان اپراتورها در هنگام خرید سیمکارت و ثبت‌نام، اطلاعات هویتی خود را بر اساس اعتمادی که به سازوکار اپراتور در حفظ حریم خصوصی‌شان دارند، در اختیار این شرکت‌ها قرار می‌دهند.
بر اساس همین اعتماد به اعتبار اپراتور و نیز مجوز و تایید رگولاتوری است که مشترکان، بسیاری از امور شخصی، خصوصی و محرمانه خود را از طریق سرویس‌های اپراتورها، مانند تماس صوتی، پیامک، دیتا و... انجام می‌دهند و استفاده مشترکان از این سرویس‌ها، منشأ درآمد قابل توجهی در حوزه مخابرات و ارتباطات است و اپراتورها را در زمره پردرآمدترین شرکت‌ها قرار داده است.
بر همین اساس است که حفظ حریم خصوصی، اعتبار و حیثیت مشترکان، از اصول اولیه و مسلم در مدیریت اپراتورهای تلفن همراه است.


در این میان، برخی اپراتورها در صورتی که ارتباط مشترکی به دلیل بدهی یا نداشتن اعتبار، قطع شده باشد، تماس گیرندگان با وی، با پیام «مشترک گرامی، شماره ای که با آن تماس گرفته اید به علت بدهی یا عدم موجودی کافی امکان پاسخگویی ندارد، در صورت تمایل می توانید با شماره گیری کد ستاره ۱ مربع نسبت به پرداخت بدهی یا افزایش شارژ ایشان اقدام فرمایید»، روبه‌رو می‌شوند و می‌توانند «نسبت به پرداخت بدهی یا افزایش شارژ سیم کارت های مذکور اقدام کنند.»


هر چن که این سرویس برای تماس با مشترکان خارج از کشور راه‌اندازی شده است؛ ولی آن چه در این میان موجب تعجب می‌شود این است که برخی اپراتورها بدون اطلاع مشترک، یکی از مسائل خصوصی وی (قطع بودن خط به دلیل بدهی یا نداشتن اعتبار) را برای تماس‌گیرندگان با او افشا می‌کند.
ایرنا زندگی آمادگی دارد تا پاسخ اپراتورهای تلفن همراه را در این باره منتشر کند.

نظر شما