شناسهٔ خبر: 35943830 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سندهای تک برگی مسکن مهر در پردیس رونمایی و تحویل مالکان شد

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت عمران شهر جدیدپردیس گفت: سندهای تک برگی واحدهای مسکن مهر شهر جدید پردیس رونمایی و به مالکان این واحدها تحویل داده شد.

صاحب‌خبر -

سید مهدی هدایت روز دوشنبه در مراسم رو نمایی از سند تک برگی و سند عرصه مالکان مسکن مهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تمام اراضی پردیس از طریق فراخوان و یا تهاتر با پیمانکاران در جهت تکمیل مسکن مهر به فروش رفته است و صرف پروژه های مسکن مهر خواهد شد.

وی افزود: برای پروژه های مسکن مهر از بانک مسکن استقراض کردیم تا از ظرفیت تبصره ۸ قانون بودجه امسال که به ما مجوز دریافت ۱۰۰۰ میلیارد تومان وام با نرخ سود ۱۸ درصد داده شد برای تکمیل و تحویل این واحدها در زمانی کوتاه استفاده کنیم.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با بیان اینکه فروش عرصه منبعی برای تکمیل واحدهای مسکن مهر پردیس خواهد بود، خاطر نشان کرد: تمامی منابع حاصل از فروش عرصه در جهت تکمیل واحدها و تاسیسات زیربنایی به کار گرفته و هزینه می شود.

هدایت با اشاره به زمان اجرایی شدن پروژه مترو پردیس اظهار داشت: یکی از اولویت‌های شرکت عمران ساخت مترو پردیس است که با ورود قرارگاه خاتم و مشاور وابسته به این قرارگاه اقدامات لازم برای آزمایش خاک انجام شده در مراحل طراحی و خروجی نقشه‌ها است و براساس برنامه ریزی انجام شده از آخر آبان ماه امسال مترو پردیس وارد فاز اجرایی شود.

راه اندازی بورس مسکن دست دلالان سرپایی را کوتاه میکند

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با اشاره به مشکلاتی که دلالان در افزایش قیمت های مسکن مهر پردیس ایجاد کردند، خاطر نشان کرد: با راه اندازی بورس مسکن و با کمک اتحادیه املاک و ایجاد سامانه نظارت بیشتری بر خرید و فروش مسکن خواهیم داشت.

هدایت با بیان اینکه بیش از ۲ هزار دلال سرپایی بیشترین مشکلات را در حوزه خرید و فروش مسکن مهر ایجاد میکنند، خاطر نشان کرد: با مشاوران املاک ثبت شده مشکلی نداریم و پس از راه اندازی بورس مسکن دست دلالان از بازار مسکن مهر پردیس کوتاه می شود.

وی با اشاره رفع مشکل دلالان سرپایی که در جلوی درب ورودی کارگزاری مسکن مهر حضور مستمر دارند و برای مراجعه کنندگان مشکل ایجاد می‌ کنند، اظهار داشت: از هفته آینده ۱۰ نفر از همکاران حفاظت اراضی شرکت عمران در مقابل درب ورودی کارگزاری مسکن مهر به منظور رفع مزاحمت دلالان مستقر خواهند شد.

سند تک برگ پس از دریافت سند اعیان و عرصه واگذار می‌شود

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت:  اسناد تک برگی مالکان مسکن مهر پردیس در قبال دریافت سندهای عرصه و اعیان به آنها واگذار خواهد شد.

هدایت گفت: بعد از صدور پایان کار بلوک توسط شهرداری مدارک برای صورت مجالس تفکیکی و اخذ سندهای عرصه و اعیان کل بلوک گردآوری و تمام سندها به نام شرکت عمران منتقل می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت مالکانی که عرصه را خریداری کردند، خاطر نشان کرد: مالکانی که سندعرصه خریدند، اسناد عرصه و اعیان به نام آنها منتقل و سند تک برگ دریافت می کنند اما مالکانی که عرصه نخریدند، سند آنها به صورت امانت نزد شرکت عمران باقی می‌ماند و پس از خرید عرصه سند تک برگ واحد خود را از شرکت عمران شهر جدید پردیس دریافت میکنند.

۳۵۰ میلیارد تومان عرصه به متقاضیان فروخته شده است

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس عنوان کرد: تاکنون عرصه ده هزار و ۶۹۷ واحد مسکونی مهر به ارزش ۳۵۰ میلیارد تومان به متقاضیان فروخته شده است و کل مبلغ دریافتی صرف پروژه های مسکن مهر می‌شود.

هدایت گفت: در فاز ۱۱ پردیس مشکل تامین آب شرب رفع شده و در فاز ۸ مسکن مهر پردیس  دو مدرسه اجتماع محور ساختیم که با هدف کارآفرینی و ایجاد درآمد و اشتغال به رایگان در اختیار ساکنان قرار دادیم.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدیدپردیس گفت: کمربندی شرقی فاز ۸ پردیس پس از رفع معارض به مرحله ساخت  ۹۸ درصد رسیده و طی روزهای آینده افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید و ساخت مسجد، مدرسه و مجتمع های تجاری در دست اقدام و اجرا است.

هدایت با بیان افزایش سرعت ساخت و ساز پروژه‌های مسکن مهر پردیس در دوره مدیریت جدید، خاطر نشان کرد: از سال ۹۱ همزمان با شروع پروژه تا اواخر سال گذشته ۶۷۲۰ انشعاب آب در فازهای مختلف تحویل داده شده بود و طی چند ماه گذشته ۷هزار و دویست انشعاب آب و فاضلاب نصب شده است.

گفتنی است، تاکنون۸۲ هزار واحد مسکن مهر در پردیس کلنگ زنی شده و ۳۰ هزار واحد آن به بهره برداری رسیده و بر اساس گفته مسولان بیش از۵۰ هزار نسخه قرار داد ۵ برگی اعیان در اختیار مالکان فازهای ۱۱،۵،۸و ۹ قرار گرفته است و در حال حاضر بیست هزار سند ۵ برگی در انتظار مراجعه مالکانی است که هنوز برای دریافت سند اعیان خود مراجعه نکردند و شرکت عمران به آنها مهلت دو ماهه داده است.

مالکانی که سند ۵ برگی اعیان را دارند، پس از دریافت سند ۵ برگی عرصه و تحویل آن به شرکت عمران شهر جدید پردیس سند تک برگ  واحد خود را دریافت خواهند کرد و مالکان واحدهای مسکن مهر برای دریافت سند عرصه باید بر اساس نظر کارشناسان یک چهارم قیمت ملک خود را به شرکت عمران شهر جدید پردیس پرداخت کنند.

پس از برطرف شدن کسری ۶ هزار واحد مسکن مهر تنها ۹ تا ۱۰ هزار واحد باقی می ماند که بر اساس پیش بینی مسولان تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسد.

شهرستان پردیس با بیش از ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در شرق پایتخت قرار دارد.

تهرام/۹۴۴۱//۶۱۳۹

نظر شما