شناسهٔ خبر: 35941502 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

روحانی: ترامپ واسطه می‌فرستد بعد توئیت می‌کند من چیزی به او نگفته‌ام/ بیش از آنکه آنها مسکن مهر بسازند ما ساختیم/۶

رئیس جمهور در نشست خبری گفت: ویژگی‌ آقای ترامپ این هست که هر روز حرف خود را عوض می کند و یک روز کسی را واسطه می کند و فردا می گوید من به او چیزی نگفته ام!

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، روحانی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار سی بی اس آمریکا درباره موضوع استیضاح ترامپ و اینکه در صورت تغییر ترامپ حاضر به مذاکره با آمریکا هستید؟ اظهار کرد: مشکل ما مواجه با رئیس جمهور آمریکا یا مذاکره نیست، این است که آیا در مذاکره خواسته مردم ما، مشکلات آنان و مسائل شان تامین می شود یا نه.

وی تصریح کرد: برای ما مهم نیست که رئیس جمهوری در آمریکا چه کسی باشد. البته ویژگی های آقای ترامپ هم هست که هر روز حرف خود را عوض می کند و یک روز کسی را واسطه می کند و فردا می گوید من به او چیزی نگفته ام! یا توییت می کند و در آن چیز دیگری می گوید که این ویژگی‌های اخلاقی کار را نه صرفاً برای ما بلکه برای همه دنیا کار را سخت کرده است.

روحانی یادآور شد: ما پیش از این هم گفتیم که هر وقت آمریکا تحت آن شرایطی که گفتیم اگر تحریم ها را لغو کرد حاضر به مذاکره هستیم.

روحانی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار روسیه امروز درباره تاثیر حمله ترکیه به سوریه و پیشنهاد ایران برای این موضوع، اظهار کرد: ما امروز با حادثه‌ای مواجه هستیم که خوشایند نیست. نه برای منطقه و نه برای مردم کرد سوریه و دولت آنجا. همه باید تلاش کنیم روند آستانه که تاکنون بهترین روند برای برقراری صلح در سوریه بوده حفظ شود.

وی خاطر نشان کرد: ترکیه نگرانی هایی در شمال سوریه دارد که ما در اصل این نگرانی با ترکیه مشکلی نداریم و آن را می پذیریم اما شیوه ای که آنان انتخاب کرده‌اند را نمی پذیریم. ترکیه دولت دوست ماست، اما شیوه های بهتری هم برای رسیدن به هدف وجود دارد.

وی یادآور شد: بارها گفته ام که همه باید کمک کنیم که ارتش سوریه در این منطقه مستقر شود اما الان ترکیه وارد خاک سوریه شده است و ما نگران این وضع هستیم، چرا که در آن عده‌ای مجدداً کشته می‌شوند و عده‌ای دیگر آواره می شوند و تاکنون خیری از این حرکت ندیده ایم.

رییس جمهور همچینین تصریح کرد: ترکیه زودتر باید این روند را پایان دهد که منافع منطقه در آن تامین شود و روند اصلی که بازگشت آوارگان، برقراری صلح و برگزاری انتخابات آزاد است انجام شود.

حسن روحانی هم‌چنین در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه کار و کارگر گفت: همه تلاش ما این است انتظار برای خانه دار شدن را کوتاه کنیم. الان افراد ٢٠ تا ٣٠ سال انتظار می‌کشند. هدف ما این است هر کسی تشکیل خانواده می‌دهد در مدت زمان کوتاهی حداقل مسکن را تامین کند. اینکه ما فردا ۶٠ هزار میلیارد از بانک مرکزی پول بگیریم و خانه بسازیم آسان است. وقتی دولت دست می‌کند در جیب بانک مرکزی یعنی دست کردن در جیب مردم!

وی افزود: مشکل این بود خانه های مسکن مهر کامل ساخته نشده بود، یک میلیون و صدهزار مسکن را ما کامل کردیم، یعنی بیش از آنکه آنها مسکن مهر بسازند ما ساختیم. خانه های ساخته شده نه آب داشت نه برق داشت نه جاده داشت. ما قول داده ایم ٩٠٠ هزار واحد مسکونی تا پایان دولت به مردم تحویل بدهیم.

۲۱۷۲۱۷

نظر شما