شناسهٔ خبر: 35941417 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

بهترین و امن‌ترین صندلی هواپیما

عده‌ای از مسافران وجود دارند که به خاطر ترس از پرواز یا هر دلیل دیگری این سوال برای شان پیش آمده است که بهترین نقطه امن در هواپیما کدام قسمت است؟

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در عصر حاضر یکی از روش‌های امن و راحت برای سفر تهیه بلیط هواپیما و سفر با آن است و در چندین سال اخیر آمار حوادث غیر معمول هواپیمایی به طرز چشم گیری کاهش یافته است، چراکه هواپیما‌ها با جدید‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا طراحی و ساخته می‌شوند. همین‌ها باعث می‌شود تا از امنیت بالایی برخوردار باشد. اما در این عده‌ای از مسافران وجود دارند که به خاطر ترس از پرواز یا هر دلیل دیگری این سوال برای شان پیش آمده است که بهترین نقطه امن در هواپیما کدام قسمت است؟ در ضمن می‌توانید با در مطلب دیگر ما آشنا شوید.
فرض کنید که شما با تهیه بلیط هواپیما تهران دبی قصد سفر به این شهر را دارید، اما به دلیل ترسی که ازپرداز دارید، بلیط خود را کنسل می‌کنید و راه‌ای زمینی را ترجیح می‌دهید! اما اگر با امن‌ترین صندلی‌های هواپیما آشنا شوید شاید به خودی خود کمی ترس تان بریزد و با خیال آسوده‌ترین سفر کنید. همانطور که گفتیم خطرات هواپیمایی روز به روز در حال کاهش هستند و این احتمال که پروازی به سقوط منجر شود بسیار کم است، اما بر اساس طراحان و سازندگان هواپیما مشخص شده است که امن‌ترین صندلی‌های هواپیما در کدام قسمت آن قرار دارند. در ادامه با ما همراه باشید تا این صندلی‌ها را به شما معرفی کنیم.

امن‌ترین صندلی‌های هواپیما بر اساس آمار‌های معروف
تکنولوژی‌های جدید و وجود تجهیزات پیشرفته، روز به روز سطح امنیت را نه تنها در هواپیما بلکه در هر وسیله نقلیه یا غیر نقلیه دیگری بالا می‌برند. طبق آمار‌های به دست آمده در ایالات متحده در سال ۲۰۱۶ میزان تلفات هواپیمایی صفر بود و این یعنی هیچ فردی توسط هواپیما جان خود را از دست نداد! در یکسال بعد یعنی در سال ۲۰۱۷ هم هیچ خبری از تلفات هواپیمایی نبود، اما مردم در سراسر جهان همچنان نگران این موضوع هستند و می‌خواهند بدانند که امن‌ترین صندلی هواپیمایی کدام است.
بر اساس مصاحبه‌های السون دوکت (سخنگوی اداره هوانوردی فدرال) حتی اگر صندلی‌های امن هواپیما را هم مشخص کنیم، باز هم میزان امن بودن یا نبودن آن بستگی به نوع سقوط و صانحه هواپیمایی دارد، برای مثال ممکن است به هر دلیلی در آب فرود بیاید، با کوه برخورد کند و یا ناگهان سقوط کند! که در این صوت هیچ کدام از صندلی‌های هواپیما امن نیستند. با تمام این تفاسیر ما آماری ازامن‌ترین صندلی‌های هواپیما را جمع آوری کرده ایم، اما این منزله امتحان کردن شان یا اینکه تحقیق خاصی بر روی شان انجام دهیم نیست.
اما به طور کلی سه تحیقی بر روی آن‌ها انجام شده است که اکنون به هر سه تحقیقی که در این باره انجام شده است خواهیم پرداخت.

اولین تحقیق: بررسی سانحه‌های هواپیمایی توسط مجله پاپولار مکانیک
درست در سال ۲۰۰۷ بود که این مجله برای به دست آوردن اطلاعات دقیقی از اینکه متوجه شود چه صندلی‌هایی در هواپیما امن‌تر هستند تقیقات خود را آغاز کرد و پروژه‌ای عظیم را به دست گرفت. افرادی که در این پروژه همکاری داشتند، تمامی داده‌های هواپیمایی که در سال ۱۹۷۱ دچار سانحه شد و جان تمامی سرنشینان را ستاند را بررسی کردند. بر اساس آمار جان باختگانی که در صندلی‌های آخر چارت پروازی نشسته بودند مشخص شد که امنیت آن نقطه بیشتر است. یعنی اینکه احتمال افرادی که در این صندلی‌ها بنشینند ۶۹ درصد می‌باشد. اما برای افرادی که بر روی صندلی‌هایی که نزدیک بال هواپیما است بنشینند، احتمال زنده ماندن ۵۶ درصد است و همچنین افرادی که در صندلی‌های جلویی هواپیما می‌نشینند احتمال زنده ماندن شان ۴۹ درصد است.
 
بهترین و امن‌ترین صندلی هواپیما

دومین تحقیق: تجزیه و تحلیل داده‌های مجله تایم
این تحقیق هم در سال ۲۰۱۵ به واسطه مجله تایم انجام شد و اکنون در سایت مستر بلیط به شما عزیزان ارائه می‌شود. در این تحقیق افرادی که در پروژه همکاری داشتند، تمامی داده‌های فردال آمریکا را در کل ۳۵ سال گذشته جمع کرده و آن را مورد بررسی قرار دادند و نتیجه آن کاملا مشابه تحقیق اول شد! در این تحقیق مشخص شد که تمامی صندلی‌های موجود در یک سوم عقب هواپیما احتمال مرگ سرنشینان را بسیار کاهش می‌دادند و این احتمال حدود ۳۲ درصد است. اما صندلی‌هایی که نزدیک به دو بال هواپیما هستند ۳۹ درصد امن‌تر بوده و صندلی‌هایی ک. در قسمت جلویی هواپیما قرار دارند دارای ۴۴ درصد امنیت می‌باشند.

سومین تحقیق: سقوط یک هواپیما به صورت عمدی!
این تحقیق در سال ۲۰۱۲ انجام شد و دانشمندان برای پیدا کردن این سوال که کدام صندلی هواپیما امن‌تر است دست به تحقیقاتعجیب و غریب تری زدند. به همین خاطر به صورت عمدی باعث سقوط یکی از هواپیما‌های بوئینگ ۷۳۷ را در بیابان‌های مکزیک شدند؛ که البته در این هواپیما هیچگونه سرنشینی وجود نداشت و سرنشین‌های داخلش ماکت‌های انسان نما بودند. بر اساس این تحقیق سرنشینان هواپیمایی که در قسمت جلوی هواپیما می‌نشینند بیشتر در معرض مرگ و جراحات سنگین قرار دارند و امن‌ترین نقطه هواپیما برای نشستن پشت آن است.
حال که با میزان امنیت صندلی‌های هواپیمایی آشنا شدید می‌توانید با تهیه بلیط چارتر یا هر نوع بلیط دیگری به راحتی سفری امن داشته باشید.

نظر شما