شناسهٔ خبر: 35941195 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دیدار احزاب لبنانی با سفیر سوریه و محکوم کردن تجاوز ترکیه

جمعی از احزاب، گروه‌ها و شخصیت‌های ملی لبنان برای اعلام همبستگی با سوریه به دیدار سفیر این کشور در بیروت رفتند و حمله نظامی ترکیه را محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گروه سیاسی معروف به «تجمع احزاب، گروه‌ها و شخصیت‌های ملی لبنان» ( لقاء الأحزاب والقوى والشخصیات الوطنیة اللبنانیة) که متشکل از احزاب و شخصیت‌های سیاسی مهم لبنان است امروز (دوشنبه) به سفارت سوریه رفتند و با «علی عبدالکریم علی» سفیر سوریه در لبنان دیدار کردند.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، این احزاب و شخصیت‌های لبنانی تجاوز ترکیه به خاک سوریه را محکوم و از سازمان ملل درخواست کردند با صدور قطعنامه‌ای حمله ترکیه را محکوم کند.

گروه سیاسی مذکور در ادامه خطاب به اتحادیه عرب اعلام کردند، سوریه هر چه زودتر باید به جایگاه عادی خود در داخل اتحادیه عرب بازگردد.

آنها همچنین بر اهمیت هماهنگی و تماس میان دولت لبنان و سوریه برای بازگشت آوارگان سوری و تسهیل امور لبنانی‌ها برای استفاده از بازگشایی گذرگاه‌های مرزی سوریه با اردن و عراق تأکید کردند.

سفیر سوریه نیز به نوبه خود بر تمایل این کشور برای تقویت روابط با کشورهای عربی بویژه لبنان تأکید کرد و افزود، سوریه علیرغم تمام مسایلی که طی سال‌های اخیر دیده هیچ زمانی حاضر به چانه‌زنی بر سر مسایل عربی مشترک بویژه مسأله فلسطین نخواهد شد.

حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه وارد ششمین روز خود شده و تا کنون دهها غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند.

در همین ارتباط، کُردها از دستیابی به توافقی با دولت سوریه برای مقابله با ترکیه خبر دادند. بر اساس این توافق، ارتش سوریه کنترل تمام مناطق مرزی از جمله شهر عفرین را در دست خواهد گرفت (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م


 

نظر شما