شناسهٔ خبر: 35940989 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سانا: 150 نظامی آمریکایی از سوریه به عراق منتقل شدند

خبرگزاری رسمی سوریه از انتقال 150 نظامی آمریکایی از سوریه به خاک عراق خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد، 150 نظامی آمریکایی خاک سوریه را به سمت عراق ترک کردند.

این خبرگزاری در خبری فوری گفت: حدود 150 نظامی از نیروهای اشغالگر آمریکا و نظامیان بیگانه خاک سوریه را به سمت عراق ترک کردند.

این خبرگزاری افزود: نیروهای آمریکایی  از طریق فرودگاه «رحیبه » در ریف المالکیه سوریه (شهر مرزی در استان الحسکه) به عراق منتقل شدند.

«مارک اسپر» وزیر دفاع  آمریکا روز یکشنبه گفته بود، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور دستور داده که نیروهای آمریکایی برای پرهیز از ورود به درگیری «غیرقابل توجیه» بین ارتش ترکیه و کُردها از شمال سوریه خارج شوند.

اسپر با بیان اینکه حداکثر یک‌هزار نیروی آمریکایی هنوز خاک این کشور را ترک نکرده‌اند گفت قرار است این نیروها از شمال سوریه خارج شوند. وزیر دفاع آمریکا اظهار داشت که این خروج حتی‌الامکان به شکلی امن و با سرعت صورت خواهد گرفت.

وزیر دفاع آمریکا همچنین گفت: به نظر می‌رسد نیروهای دموکراتیک سوریه (شبه‌نظامیان کُرد مورد حمایت آمریکا) قصد دارند با ارتش سوریه و روسیه به توافقی برسند تا علیه ترکیه دست به پاتک بزنند.

انتهای پیام/م

برچسب‌ها:

نظر شما