شناسهٔ خبر: 35940609 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

دیدار و رایزنی ملک سلمان و پوتین در ریاض

صاحب‌خبر -

پادشاه عربستان و رئیس جمهوری روسیه در نشستی دوجانبه در ریاض به بررسی روابط دوجانبه و مهمترین پرونده‌های منطقه‌ای پرداختند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه امروز (دوشنبه) طی سفرش به ریاض، با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در کاخ "یمامة" دیدار کرد و در این دیدار هیئت‌های برجسته از هر دو طرف حضور داشتند.

در همین حال، ملک سلمان در کنفرانس خبری با پوتین تصریح کرد: ما نقش کارآمد روسیه در منطقه را ارج می‌نهیم و از همکاری جهت سرمایه گذاری میان دو کشور حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: سفر پوتین فرصت بزرگی برای تحکیم دوستی میان دو کشور است.

پیشتر، یوری اوشاکوف، دستیار رئیس جمهوری روسیه اعلام کرده بود: در مذاکراتی که میان پوتین با رهبری عربستان برگزار خواهد شد، هماهنگی برای اتخاذ اقدامات مشترک با هدف ثبات بازارهای جهانی نفت و گاز، تقویت همکاری دوجانبه در زمینه‌های انرژی، کشاورزی، صنعت و بخش فناوری نظامی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اوشاکوف همچنین تصریح کرد، دو طرف در جریان این دیدار به تبادل‌ آراء درخصوص پرونده‌های حیاتی و مهم بین‌المللی، تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا و وضعیت سوریه، کشورهای حاشیه خلیج فارس، یمن و همچنین تلاش‌ها برای حل و فصل پرونده فلسطینی و آشتی میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها خواهند پرداخت.

پیش‌بینی‌ می‌شود که در جریان این سفر حدود ۳۰ توافق و یادداشت تفاهم در زمینه‌های مختلف به امضا برسد.

آخرین سفر پوتین به عربستان در فوریه سال ۲۰۰۷ میلادی بوده است اما پادشاه عربستان در سال ۲۰۱۷ به روسیه سفر کرده بود.

برچسب‌ها:

نظر شما