شناسهٔ خبر: 35932978 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری | لینک خبر

با صدور مجوز شورای عالی بیمه :

امکان دریافت پروانه بیمه آنلاین برای شرکت های استارتاپی فراهم شد

امکان عرضه خدمات برخط بیمه به متقاضیان این خدمت مهم و فراگیر ، یکی از درخواست های عمده شرکت های استارتاپی فعال در این حوزه بود که با مصوبه شورای عالی بیمه برای اولین بار، این امکان در کشور فراهم شد .

صاحب‌خبر -

 

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، ساختار بیمه گری در کشور و شبکه کارگزاران بخش خصوصی تا به امروز بر اساس روش ها و سنت های معمول در این عرصه فعالیت می کردند . بخش عمده ای از بدنه این صنعت را جوانان تشکیل می دهند و آنها غالباً برای گسترش چتر بیمه ای در کشور خواهان به کار گیری روش های مدرن و به روز تری  برای انجام فعالیت بودند . امکان ارائه انواع خدمات بیمه ای به صورت آنلاین از جمله این بسترهای به روز و جدید است که با مصوبه شورای عالی بیمه امکان آن فراهم شد .

در مصوبه جدید که به امضای غلامرضا سلیمانی  رئیس شورای عالی بیمه  رسیده ، قید شده است که  شورای عالی بیمه ، به استناد ماده 17 و در اجرای ماده 68 قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه گری ، آیین نامه کارگزاری ( دلالی ) رسمی بیمه مستقیم را به شرح زیر اصلاح و به عنوان آیین نامه شماره 2/92  و مکمل آیین نامه مذکور تصویب کرد.

در بند اول این اصلاحیه ، مجوز کارگزاری برخط و آنلاین اینگونه تعریف شده است : پروانه کارگزاری ( دلالی ) رسمی بیمه برخط ( آنلاین ) ، مجوزی است که به کارگزار بیمه ای حقوقی و سایر اشخاص حقوقی متقاضی واجد شرایط مقرر در این آیین نامه ، برای انجام فعالیت های زیر در هر یک از رشته های بیمه موضوع فعالیت توسط بیمه مرکزی صادر می شود.  

بر اساس این آیین نامه جدید ، خدمات ارائه شده توسط شرکت های بیمه گری آنلاین به این شرح است : ایجاد امکان مقایسه و خدمات بیمه و مشاروه آنلاین  در خصوص نرخ و شرایط خدمات  به متقاضی خدمات بیمه ای ، بازار یابی و ایجاد امکان فروش آنلاین  در رشته های بیمه ای برای موسسات بیمه ، نمایندگان آنها و کارگزاران رسمی  و ایجاد امکان پرداخت حق بیمه آنلاین از طریق اتصال به سیستم  مالی موسسه بیمه از خدمات ارائه شده توسط شرکت های بیمه گری آنلاین طبق آیین نامه جدید است .

در یکی از بندهای مهم این آیین نامه اشاره شده است که مدیر عامل یا یکی از اعضای هیئت مدیره ، اشخاص حقوقی متقاضی دریافت پروانه کارگزاری ( دلال ) رسمی ، بیمه برخط ( آنلاین ) ، ضمن داشتن شرایط مندرج در بندهای 1،7 ،9 ،10 ماده 3 این آین نامه باید حدا اقل سابقه 3 سال کار مرتبط در زمینه بیمه به تشخیص بیمه ای مرکزی داشته باشد .

  

 

نظر شما