شناسهٔ خبر: 35932242 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

گفت وگوی «ایران » با محمود اسلامیان، عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال درخصوص وضعیت سکوها

فضا امنیتی نیست ، تیم ها کیفیت ندارند

ریزش هواداران فوتبال در لیگ نوزدهم بهانه‌ای شد تا با محمود اسلامیان صحبت کنیم و نظر عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال را جویا شویم.

صاحب‌خبر -
محمود اسلامیان، درخصوص این موضوع بیان داشت: «در ابتدا درخصوص میزان کم استقبال هواداران فوتبال در لیگ نوزدهم باید بگویم که مشکل اصلی لیگ ما کمبود منابع مالی باشگاه‌ها است. 70 درصد از منابع مالی تیم‌ها تأمین نمی‌شود و به این دلیل برخی از باشگاه‌ها بخصوص در استان‌های شمالی مثل استان گیلان که جزو استان‌های فوتبال خیز به حساب می‌آیند، دچار مشکل می‌شوند و نمی‌توانند در لیگ برتر عملکرد خوبی داشته باشند و بزودی از گردونه رقابت‌ها در سطح اول فوتبال کنار می‌روند. این موضوع به حق پخش ارتباط دارد که البته تاکنون پرداخت حق پخش توسط صدا و سیما به موضوعی لاینحل تبدیل شده است.»
عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال  ادامه داد: «تمامی ارکان تیم‌ها زنجیروار به یکدیگر متصل هستند مثلاً اگر تیمی در تأمین منابع مالی به مشکل بربخورد، نمی‌تواند بازیکنان باکیفیت جذب کند و این موضوع باعث پایین آمدن کیفیت تیم می‌شود. هواداران آن تیم زمانی که می‌بینند تیم مورد علاقه شان بازی باکیفیتی نمایش نمی دهد، استقبال شان از تماشای بازی‌های آن تیم کم می‌شود و زمان برگزاری مسابقات هواداران کمی به استادیوم می‌روند که البته ریزش هواداران هم باعث پایین آمدن کیفیت تیم مورد نظر و در کل کیفیت فوتبال ملی و باشگاهی می‌شود.»
او با اشاره به این موضوع که اگر مشکل حق پخش حل نشود اوضاع از این بدتر خواهد شد، بیان داشت: «قطعاً تیم‌ها اگر درآمد نداشته باشند سال به سال پسرفت خواهند کرد. مسأله حق پخش یک موضوع ملی است که متأسفانه اگر بر همین منوال باقی بماند چیزی از فوتبال ما چه در رده ملی و چه در رده باشگاهی باقی نخواهد ماند. وقتی چرخه اقتصادی بخوبی نچرخد کمبودها نمود پیدا خواهند کرد که یکی از این کمبودها استقبال کم هواداران از تماشای تیم‌های محبوب شان است.»
اسلامیان معتقد است که فضای استادیوم‌های کشورمان امنیتی نیست و دلیل استقبال کم هواداران در لیگ نوزدهم پایین آمدن کیفیت تیم‌هاست. اما مثال این موضوع دربی 90 است که او درخصوص سکوهای خالی این دیدار مهم و حساس افزود: «مشکل اصلی بلیت فروشی دلیلی بود بر استقبال کم هواداران در دربی 90. فروش اینترنتی بلیت بازی‌ها حرکت بسیار خوبی است که البته ما باید از سال‌های گذشته در این مسیر حرکت می‌کردیم که این اتفاق نیفتاد و امسال این موضوع عملی شد اما به هر حال برای اجرای بهتر بحث فروش اینترنتی ما نیاز به زمان بیشتری داریم. کشورهای اروپایی زمان زیادی است که وارد چنین مسائلی شدند و اقدامات خوبی انجام داده اند، ما می‌توانیم در برخی موارد به منظور پیشرفت فوتبال‌مان از این کشورها الگوبرداری کنیم.»
او در ادامه افزود: «بحث امنیتی در فوتبال ما وجود ندارد اما مسائل امنیتی موضوعی است که باید به نوع دیگری رعایت شود. مثلاً باید فردی که وارد استادیوم می‌شود احساس امنیت کند که البته با شماره گذاری صندلی‌ها و نصب گیت‌ها و دوربین‌ها این موضوع بخوبی در حال انجام است. هدف از اجرای این طرح، امنیتی کردن ورزشگاه‌ها به آن صورتی که گفته می‌شود نیست، هدف این است که افراد متخلف شناسایی و جریمه شوند و فوتبال ما وارد حاشیه‌های این چنینی نشود. حاشیه‌هایی که ما در همین سال گذشته با آن روبه‌رو بودیم و برخی از هواداران فوتبال فضایی به وجود آوردند که موجب ایجاد رعب و وحشت در میان تماشاگران دیگر شده بود. افرادی که براحتی پس از انجام کارشان از استادیوم خارج می‌شدند و مجدداً در بازی بعدی به استادیوم می‌آمدند و همان کار خود را تکرار می‌کنند.»
این عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال درخصوص حضور بانوان در استادیوم‌ها بیان داشت: «این موضوع الزامی است توسط فیفا و ما هم باید این موضوع را رعایت کنیم. حضور بانوان در بازی‌های ملی در حال انجام است و قطعاً امکانات موجود باعث می‌شود تا خانم‌ها با امنیت و اطمینان بیشتری وارد ورزشگاه‌ها شوند و این موضوع حتی بانوان را ترغیب می‌کند تا به استادیوم بیایند.  قطعاً اگر خانم‌ها به استادیوم بیایند باید کنترل بیشتر شود. همه جای دنیا فضای استادیوم‌ها این گونه است و نیروهای حفاظتی حضور دارند و مأمور حفظ امنیت ورزشگاه‌ها 
هستند.»

کلمات کلیدی

برچسب‌ها:

نظر شما