شناسهٔ خبر: 35927319 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

رئیس پلیس پایتخت در صحن شورای شهر خبر داد

انهدام باند بزرگ فروش سؤالات کنکور

رئیس پلیس پایتخت با حضور در جلسه شورای شهر تهران گزارشی از عملکرد این پلیس در 6 ماه اخیر ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی روز گذشته با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران در بیان گزارش عملکرد پلیس پایتخت اظهار داشت: توانستیم باند بزرگ فروش سوالات کنکور را شناسایی و متلاشی کنیم. بعد از انهدام این باند تنها به صدور یک اطلاعیه اکتفا کردیم اما باید بگویم که این باند وسیع بوده و سوالات را گرفته بودند و قصد داشتند آن را توزیع کنند اما قبل از آنکه توزیع شود در نطفه آن را خفه کردیم.
به گفته رحیمی، برخی از مسئولان نیز در این باند حضور داشته‌اند.
 هر ۳ ثانیه یک تماس با سامانه ۱۱۰
وی با بیان این که روزانه ۳۰ هزار تماس با 100 خط ۱۱۰ برقرار می‌شود، گفت: یعنی هر سه ثانیه یک تماس با ۱۱۰ گرفته می‌شود که نیمی از این تماس‌ها عملیاتی می‌شوند و طی 6 ماه اخیر سه میلیون و ۱۰۳ هزار تماس عملیاتی داریم.
به گفته فرمانده انتظامی پایتخت، روزانه ۱۷ هزار نفر به یگان‌های مختلف پلیس مراجعه می‌کند و سه هزار و 700 پرونده در پلیس تشکیل می‌شود.
رحیمی با بیان اینکه در ۳۸۴ محله تهران طرح‌های مختلف پلیسی اجرایی شده است، اظهار داشت: ۴۱۰ طرح در 6 ماه به اجرا درآمده است و یکی از این طرح‌ها «رعد» است که در سال جاری حدود 6 مرحله از آن اجرایی شد و طی آن 6 هزار و 296 نفر معتاد، مجرم، قاچاقچی و غیره دستگیر شدند.
به گفته وی، سهم تهران از وقوع جرایم مختلف در سال ۹۲، ۳۳ درصد بود که در حال حاضر با انجام کارهای پلیسی این عدد به ۲۱ درصد رسیده است.
رئیس پلیس پایتخت از اجرای طرح «اقتدار» در راستای برخورد با اراذل و اوباش در تهران خبر داد و افزود: در این راستا تاکنون ۴۸۴ نفر دستگیر شدند و در این بخش نیز رشد ۲۸ درصدی برخورد داشته‌ایم.
سردار رحیمی با اشاره به اجرای طرح «صاعقه» در راستای برخورد با کیف و موبایل‌قاپی، گفت: توانستم با انجام طرح‌های مختلف، روند صعودی این جرم را منفی کنیم و در حال حاضر وقوع این جرم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد کاهش داشته است.
وی همچنین از اجرای طرح انضباط بخشی شهری با کمک شهرداری با رویکرد ساماندهی بساط گستران، کودکان خیابانی، زاغه‌نشینان و غیره خبر داد و گفت: تنها در حوزه بساط گستران سه هزار نفر از دست فروشان را بدون مشکلی ساماندهی کردیم.
همکاری برخی پیمانکاران با باند سرقت مجسمه
 و المان‌های شهری
 فرمانده انتظامی تهران بزرگ از انهدام باند فروش تجهیزات و المان‌های شهری خبر داد.
سردار حسین رحیمی در حاشیه حضور در جلسه شورای شهر در مورد سرقت تجهیزات و المان‌های شهری گفت: مدتی پیش باندی 8 نفره که اقدام به فروش تجهیزات شهری از جمله مجسمه‌ها و دیوارهای صوتی می‌کردند شناسایی و منهدم شد. این باند اقدام به سرقت 44 تابلو، تصویر و المان شهری کرده بود و متاسفانه برخی از پیمانکاران شهرداری جزو آنها بودند.
بودجه شهرداری تهران
از حالت انقباضی خارج می‌شود
رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه اجرای طرح‌های عمرانی در پایتخت سرعت می‌گیرد، گفت: بودجه شهرداری مقداری از حالت انقباضی خارج می‌شود.
به گزارش فارس، محسن هاشمی در حاشیه جلسه شورای شهر روز گذشته اظهار داشت: در این جلسه برنامه‌های دو سال آینده شورا و اولویت‌های آن مورد بحث قرار گرفت و در مورد منابع و درآمدهای شهرداری نیز صحبت‌هایی مطرح شد و قرار بر این شد که بودجه شهرداری مقداری از حالت انقباضی خارج شود و از 109 میلیارد تومان به 150 میلیارد تومان تغییر یابد و بر همین اساس طرح‌های عمرانی با شدت بیشتری پیگیری
شود.
هاشمی با اشاره به حضور فرمانده انتظامی تهران در این جلسه گفت: سردار رحیمی درخواست داشت که بودجه‌ای برای امنیت شهر به آنها اختصاص دهیم که باید بررسی شود. البته مدیریت شهری کمک‌هایی را در امر راهنمایی و رانندگی ارائه می‌‌دهد ولی بودجه امنیت مسئله جدیدی
بود.

برچسب‌ها:

نظر شما