شناسهٔ خبر: 35926921 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

تقدیر شیخ نعیم قاسم از مواضع وزیر خارجه لبنان در حمایت از سوریه در نشست اتحادیه عرب

شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان با قدردانی از اظهارات "جبران باسیل" وزیر خارجه این کشور در نشست روز گذشته اتحادیه عرب، اظهارات او را بجا و به موقع عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

العالم ـ لبنان

به گزارش خبرگزاری رسمی لبنان، شیخ نعیم قاسم روز یکشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که وزیر خارجه لبنان در نشست فوق العاده اتحادیه عرب درباره بازگشت سوریه به این اتحادیه، موضع شجاعانه ای اتخاذ کرد.

بر این اساس، زمان بازگشت سوریه با عزت و احترام به اتحادیه فرارسیده است زیرا رهبری و ارتش و ملت سوریه در برابر خطرناک ترین توطئه ای که با هدف نابودی این کشور مقاوم و سیطره هرچه بیشتر اسرائیل بر منطقه طراحی شده بود، ایستادگی کردند.

شخ نعیم قاسم خطاببه باسیل گفت: جناب وزیر! صحبت های شما به موقع بود، شاید کسانی را که به وعده ها و حمایت های دروغین دل خوش کرده اند هوشیار و بیدار کند؛ حاکمان عرب باید بدانند گفتگو و همکاری با یکدیگر برای حل و فصل مسائل برای همه سودمند است و دیگر طرح هایی که آمریکا و اسرائیل توسط اشغالگران و متجاوزان و تروریست ها پیاده می کنند، کافی است.

بیانیه معاون دبیر کل حزب الله لبنان در حالی است که وزیر خارجه این کشور روز گذشته در نشست ویژه وزیران خارجه اتحادیه عرب در قاهره گفت: آیا زمان بازگشت سوریه به آغوش اتحادیه عرب فرا نرسیده است؟ برای نجات ملت سوریه در این اجلاس گرد هم آمده ایم و باید با این کشور همصدا شویم.

این در حالی است که "سعد الحریری" نخست وزیر لبنان با سخنان دیروز جبران باسیل مخالفت کرد.

به گزارش ایرنا، دفتر نخست وزیر لبنان امروز با صدور بیانیه ای بدون اشاره مستقیم به سخنان باسیل، تاکید کرد که موضوع بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تناسبی با "منشور دولت لبنان" ندارد.

در بیانیه دفتر نخست وزیر لبنان بر سیاست دولت لبنان مبنی بر خودداری از ورود به تنش ها و دخالت نکردن در امور کشورهای عربی تاکید شده است.

نشست اضطراری وزیران خارجه اتحادیه عرب دیروز پس از حمله نیروهای وابسته ترکیه به شمال شرق سوریه و افزایش تنش بین نیروهای مستقر در مناطق کردنشین و نیروهای تحت حمایت آنکارا، برگزار شد. حمله ترکیه در حالی صورت می گیرد که سوریه پس از شکست داعش به سمت آرامش نسبی پیش می رفت.

نظر شما